ZÍSKEJTE ZDARMA PŘÍSTUP K
Sledujeme nepřetržitě legislativní úpravy a pravidelně informujeme o změnách, které mohou mít dopad na vaše podnikání. Chcete i vy dostávat zajímavé odborné články a studie, užitečné tipy, informace o novinkách a legislativních změnách přímo do vaší emailové schránky?
Na co se můžete těšit? Nahlédněte do našeho Newsroomu .
Zašleme vám pouze informace, které budeme pokládat za užitečné pro vás a vaši společnost. S vašimi osobními údaji nakládáme v souladu se zásadami Ochrany osobních údajů a Prohlášení ke GDPR.
Nemůžete se přihlásit? Zkuste tuto stránku.
V souvislosti s novými vládními opatřeními směřujícími k zamezení šíření onemocnění Covid-19 schválila vláda kromě aktuálně platných programů (zejm. Antivirus, kompenzační bonus a další sektorové programy) nové podpory, a to COVID-2021 a COVID-Nepokryté náklady (dále každý jen jako „Program“). Příjem žádosti startuje v nejbližších dnech, podávány budou prostřednictvím portálu AIS MPO.
Prosím, vezměte na vědomí, že jeden žadatel nemůže požádat o finanční podporu v rámci COVID-2021 a COVID-Nepokryté náklady současně, neboť se jedná o alternativní programy. Rovněž nemohou být kombinovány s kompenzačním bonusem poskytnutým Ministerstvem financí za stejné nebo část příslušného období.
Rozhodné období | Od 11. ledna do 31. března 2021 | Od 1. ledna do 31. března 2021 |
Oprávněný žadatel | Žadatel je podnikatel (fyzická nebo právnická osoba) vykonávající podnikatelskou činnost na základě zákona č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (živnostenský zákon), ve znění pozdějších předpisů;
Žadatel dosud nevyčerpal podporu do maximální možné výše dle bodu 3.1 Dočasného rámce Evropské komise na jednoho příjemce podpory (podnik) ve výši 1,8 milionu EUR. |
Žadatel je podnikatel (fyzická nebo právnická osoba) vykonávající podnikatelskou činnost na základě zákona č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (živnostenský zákon), ve znění pozdějších předpisů;
Žadatel dosud nevyčerpal podporu do maximální možné výše dle bodu 3.1 Dočasného rámce Evropské komise na jednoho příjemce podpory (podnik) ve výši 10 milionů EUR. |
Podmínky poskytnutí |
Žadateli poklesly tržby (výnosy z vlastních výkonů a zboží) alespoň o 50 % ve srovnání se stejným obdobím roku 2019 nebo 2020 (žadatel, kterému vznikl nebo zahájil provoz/činnost, případně se stal osobou samostatně výdělečně činnou až po 1. lednu 2020, si jako srovnávací období může zvolit kterýkoliv ze tří po sobě jdoucí měsíců v roce 2020) a;
Má alespoň jednoho zaměstnance vyjádřeného jako ekvivalent plných pracovních úvazků; Způsobilými náklady jsou náklady a výdaje na provoz a udržení podnikatelské činnosti či provozovny, jako jsou např. osobní náklady, náklady na materiál, služby (vč. např. leasingu), odpisy, daně a poplatky, splátky úvěru, režijní náklady apod., vzniklé od 1. února 2020 do 31. března 2021. |
Žadateli poklesl obrat alespoň o 50 % ve srovnání se stejným obdobím roku 2019 nebo 2020 (žadatel, kterému vznikl nebo který zahájil provoz/činnost případně se stal osobou samostatně výdělečně činnou až po 1. lednu 2020, si jako srovnávací období může zvolit kterýkoliv ze tří po sobě jdoucí měsíců v roce 2020) a;
Zároveň má „nepokryté náklady”, které mu vznikly za Rozhodné období. To pro účely Programu znamená ztráta snížená o dočasnou podporu, která byla poskytnuta žadateli nebo o kterou zažádal dle bodu 3.1 Dočasného rámce Evropské komise (jako např. COVID-Nájemné, Antivirus, COVID-Gastro nebo jiné cílené programy). |
Potřebné dokumenty |
Identifikace srovnávacího období a zdůvodnění poklesu tržeb;
Identifikace zaměstnanců v pracovním poměru, spolupracujících osob a jednatelů se smlouvou o výkonu funkce jednatele a kteří byli k 11. lednu 2021 přihlášení k platbě pojistného na České správě sociálního zabezpečení; Čestné prohlášení žadatele uvádějící, že je oprávněným žadatelem a splňuje všechny náležitosti Programu – tato část je zahrnuta v žádosti. |
Upravený výkaz zisku a ztrát pro Rozhodné období sestavený dle Přílohy č. 2 Výzvy vydané Ministerstvem průmyslu a obchodu (MPO);
Výkaz o poklesu obratu za Rozhodné období srovnaného s odpovídajícím obdobím sestaveného dle Přílohy č. 2 Výzvy vydané MPO; Přehled všech státních dotací poskytnutých žadateli nebo o které si zažádal dle bodu 3.1 Dočasného rámce Evropské komise sestaveného dle Přílohy č. 2 Výzvy vydané MPO; Čestné prohlášení žadatele uvádějící, že je oprávněným žadatelem a splňuje všechny náležitosti Programu – tato část je zahrnuta v žádosti. |
Lhůta pro podání žádosti |
12. dubna 2021 od 9:00 do 31. května 2021 do 16:00 | 19. dubna do 19. června 2021 |
Maximální výše finanční podpory na žadatele |
Součin 500 Kč krát počet zaměstnanců krát počet dní v Rozhodném období;
Pokud měl žadatel k 11. lednu 2021 méně než tři zaměstnance, stanoví se podpora ve výši 1 500 Kč na den. |
40 000 000 Kč |
Rádi vám ve věci zmíněných podpor poskytneme naše poradenské služby. Můžeme vám nabídnout odborné posouzení, zda se na vás podpora vztahuje, přípravu seznamu všech potřebných kroků a dokumentů nezbytných k účasti na podpoře, popř. vás budeme rádi v celém řízení o přiznání podpory zastupovat. Ušetříte si tak spoustu času a starostí, které jsou s podáváním žádostí spojeny (a to rovněž s ohledem na značné technické problémy, které systémy vykazují).
Obchodní právo | Korporátní právo | Pracovněprávní poradenství | Compliance programy | Whistleblowing | GDPR | Právo nemovitostí | Veřejné zakázky | Dědictví a nástupnictví | Právo duševního vlastnictví | Zaměstnávání cizinců a imigrační služby | Sporná agenda | Založení společnosti | Likvidace společnosti | Změny v obchodních společnostech | Virtuální sídlo a správa datové schránky | Korporátní dokumenty | Prodej ready-made společností | Registrace skutečných majitelů | Online poradenský portál
Naše služby si můžete pohodlně objednat také prostřednictvím e-shopu: