Zpět na novinky
Mailchimp - subscribe form sidebar

Jak se nám pracuje z domova | Blog

25. ledna 2021

Za poslední rok se home office stal z žádaného benefitu každodenním chlebem mnoha zaměstnanců. Je fajn mít možnost občasné práce z domova a odpustit si cestování v ranní či odpolední dopravní špičce. Ale čeho je moc, toho je příliš. Nebo ne?

Vzhůru na průzkum!

Na jaře, kdy jsme si mysleli, že nucený home office bude jen krátkodobou záležitostí, jsme si u nás v Accace udělali na téma práce z domova mezi zaměstnanci průzkum. Ukázalo se však, že doba homeofficová bude mnohem delší, než kdokoli předpokládal. A že se nám názory kolegů budou opravdu hodit.

Na co jsem se tedy ptali? Zajímalo nás, jestli vše funguje po technické stránce a která oblast by zasloužila zlepšení. Chtěli jsme také vědět, jak se naši zaměstnanci cítí odtrženi od svých kolegů, jak se jim daří online spolupráce a vůbec, jak se s celou situací vyrovnávají.

Některé odpovědi se daly čekat… Ano, sotva někoho překvapí, že největší výzvou bylo a je skloubit pracovní a osobní život. Nejedna z našich účetních by mohla vyprávět, jak náročné je stíhat termíny v kombinaci s domácí výukou potomků, a k tomu na „vedlejšák“ fungovat jako instruktorka volnočasových aktivit a MasterChef. Ať už doma máte děti, nebo ne, pro někoho může být těžké oddělovat práci a volný čas, nebýt pořád jednou nohou v práci. Dalšímu se třeba nedaří správně se v domácím prostředí na pracovní úkoly soustředit. A ke všemu třeba technika nefunguje tak spolehlivě jako v kanceláři, nebo ji ani po ruce nemáte. Možnost využívat firemní zázemí zkrátka chybí a přizpůsobit se těmto trochu polním podmínkám bylo pro naše kolegy také velkou změnou.

Každý sám, přesto společně

V dalších otázkách jsme zjišťovali, jak zaměstnanci vidí týmové fungování. Na vzdálenou komunikaci jsme v Accace zvyklí. Někteří z nás nedochází do kanceláře každý den ani za běžného stavu, přesto spolupráce šlape jako na drátkách. Jenže když se z online komunikace stane každodenní rutina trvající týdny, je to jiné. I tak vše může dobře fungovat, důležitá je vzájemná podpora kolegů i manažerů a vhodné komunikační nástroje. A jak dále zmiňovali v průzkumu sami zaměstnanci, zejména pravidelnost.

Nám pomáhají udržovat dobrou náladu i týmového ducha také neformální schůzky, kde je prostor na přátelské online poklábosení o běžných nepracovních záležitostech. Velká část zaměstnanců žije ve svých domácích „bublinách“ a nevídá se ani online s kolegy, kteří nepatří do jejich týmu. Proto se přesunuly „do onlajnu“ i další aktivity jako teambuildingy – v této nepříznivé době nahrazeny občasnými tematickými setkáními „Wine not Thursday“ – a pravidelná setkání všech zaměstnanců kanceláře. Jak se shodli zaměstnanci napříč pobočkami, je pro ně důležité udržet si přehled o aktuálním dění v Accace a vědět, jak si naše společnost v době pandemie stojí. A také, jaké plány má firma do budoucna.

Trocha vzdělávání nikoho neumoří

Díky průzkumu se zrodila i myšlenka uspořádat pro zaměstnance sérii online workshopů zaměřených na vylepšení tzv. soft skills, zejména v souvislosti s prací na dálku. A tak se na podzim uskutečnilo několik zajímavých školení na téma „self-management“. Zde se účastníci mohli naučit, jak vést schůzku efektivně nebo jak pohnout s projekty, když se vám to nedaří. Součástí školení pak byly užitečné tipy a triky k usnadnění práce, které najdete v e-booku Jak efektivně pracovat doma.

Doba je, jaká je, snadná není pro nikoho. Opravdu si velmi vážíme nasazení našich zaměstnanců a jsme hrdí, že se nám daří kočírovat pracovní činnosti i v těchto nepříznivých časech. I když zůstáváme online. Věříme, že nás nové zkušenosti posílí!

Mailchimp - subscribe form sidebar
crosschevron-leftarrow-leftarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram