• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

Email: czechrepublic@accace.com

Tel.: +420 222 753 480

Napište nám
Chci dostávat novinky
  • Naše pobočky
  • Všechny weby
    • Globální web (anglicky)
    • Globální web (německy)
    • Česká republika
    • Jihoafrická republika
    • Maďarsko
    • Polsko
    • Rumunsko
    • Ruská federace
    • Slovensko
    • Ukrajina
    • USA

Accace Česká republika

  • O nás
    • Kdo jsme
    • Případové studie
    • Accace Circle
    • Poznejte náš tým
    • Společenská odpovědnost
  • Služby
    • PORADENSTVÍ
    • Daňové poradenství
    • Právní poradenství
    • Transakční a finanční poradenství
    • Korporátní služby
    • Grantové poradenství
    • Online poradenský portál
    • OUTSOURCING
    • Účetnictví a reporting
    • Online účetní portál
    • Zpracování mezd a personalistika
    • Online mzdový a HR portál
    • Online docházkový portál
    • VZDĚLÁVÁNÍ
    • Open book management
    • Firemní vzdělávání
    • Online školení
    • Odborná daňová, právní a finanční školení
  • COVID-19
  • Kariéra
    • Volné pozice
    • O nás
    • Naše hodnoty
    • Příběhy
    • Staráme se
    • V číslech
    • Pomáháme
  • Novinky
  • Akce
  • Naše pobočky

Nové podpory v souvislosti s opatřeními proti šíření Covid-19 | News Flash

23 Led 2021

Aktualizace původního článku z 11. ledna 2021

V souvislosti s novými vládními opatřeními směřujícími k zamezení šíření onemocnění Covid-19 vláda schválila kromě aktuálně platných programů (zejm. Antiviru, Covid – Nájemné II a další) nové programy podpory, a to Covid – Gastro – Uzavřené provozovny a Covid – Ubytování II.

COVID – Gastro – Uzavřené provozovny

Program pod patronátem Ministerstva průmyslu a obchodu („MPO“).

Účel:

Dotace je poskytována na náklady na provoz a udržení podnikatelské činnosti, jako jsou osobní náklady, náklady na materiál, služby (vč. např. leasingu), odpisy, daně a poplatky, splátky úvěru, režijní náklady apod.

Oprávněné subjekty musí splňovat všechny následující podmínky:

  • daňoví rezidenti ČR (nerezidenti musí splnit další podmínky),
  • výkon podnikatelské činnosti na základě živnostenského zákona, pokud tato činnost spadá do vybraných sektorů (viz níže Příloha); oproti původnímu návrhu není program omezen na subjekty poskytující stravovací služby;
  • výkon podnikatelské činnosti byl v důsledku přijatých krizových opatření omezen či zakázán alespoň v části období od 14. 10. 2020 do 10. 1. 2021;
  • pokles tržeb o 30 %:
    • za období 4. čtvrtletí roku 2020 oproti 4. čtvrtletí roku 2019,
    • v případě zahájení podnikání až po datu 1. října 2019 se porovnává období 4. čtvrtletí roku 2020 oproti 3. čtvrtletí roku 2020;
  • žadatel dále nesmí:
    • být podnikem v obtížích (ve smyslu evropské právní úpravy),
    • mít nedoplatky ve vztahu ke státnímu rozpočtu,
    • být nespolehlivým plátcem či osobou,
    • ukončit svou činnost ve lhůtě nejméně tří měsíců od získání podpory.
Stáhnout v PDF

Výše podpory:

  • 400 Kč/den/zaměstnanec (příp. spolupracující OSVČ);
  • výše tedy bude vypočtena jako součin 400 Kč krát počet zaměstnanců (kratší úvazky se přepočítávají) a/nebo spolupracujících osob OSVČ, krát počet uznaných dní, po které bylo provozování podnikatelské činnosti omezeno (viz níže Příloha); nejvýše však do limitu Dočasného rámce (viz níže);
  • do výpočtu se nezahrnují zaměstnanci v sektorech, které byly podpořeny v programech COVID – Kultura, COVID – Ubytování a COVID – Sport.

Žádost:

  • žádost se podává v elektronické formě přímo v informačním Portálu AIS MPO,
  • lhůta pro podání žádostí: od 18. ledna 2021 od 9:00 hod. do 1. března 2021 do 16:00 hod,
  • součástí žádosti je čestné prohlášení o splnění podmínek; toho prohlášení obsahuje i vzdání se nároku na náhradu škody plynoucí z krizových opatření vůči státu,
  • jedná se o jednorázovou podporu.

Dočasný rámec:

Podpora spadá pod tzv. Dočasný rámec, platí pro ni tedy maximální hranice 800 tis. EUR (do které se započítávají rovněž podpory obdržené z dalších programů, např. Antivirus A+, Covid – Nájemné I a II atp.). V současnosti se vedou jednání o možném prodloužení Dočasného rámce do konce roku 2021 a o navýšení maximální hranice na dvojnásobek, tj. 1,6 mil. EUR.

Na poskytnutí dotace není právní nárok.

Covid – Ubytování II

Pod patronátem Ministerstva pro místní rozvoj („MMR“).

Komu je podpora určena:

Otevírají se dva dotační tituly, jeden pro hromadná ubytovací zařízení a druhý pro individuální ubytovací zařízení.

Na rozdíl od první vlny programu COVID – Ubytování bude nová vlna rozšířena o podporu pro individuální ubytovací zařízení, tedy ubytování v soukromí, malé penziony, apartmány, pokoje, rekreační objekty sloužící k přechodnému ubytování turistů.

Podpora však není určena pro ubytovací služby v bytovém domě (např. tzv. Airbnb), protože tyto byty mohou být pronajaty na realitním trhu.

Přesné vymezení oprávněných subjektů poskytne Výzva.

Maximální částka podpory:

  • pro individuální ubytovací zařízení je navržena dotace ve výši 200 Kč na pokoj a den,
  • v případě zahájení činnosti až po 31. 12. 2019 bude podpora ve výši 100 Kč na pokoj a den, podmínkou však je zahájení provozu nejpozději k 1. 10. 2020,
  • žadatel nesmí ukončit činnost během tří měsíců od vydání rozhodnutí o poskytnutí dotace.

Rozhodné období: 

  • stanoveno v rozsahu 78 dnů připadajících na druhou vlnu omezení (22. říjen 2020 – 22. leden 2021 – není započteno období od 3. 12. do 17. 12. 2020, kdy neplatilo žádné omezení poskytování ubytovacích služeb);
  • v případě prodloužení omezení poskytování ubytovacích služeb může dojít ke změnám v rozsahu podpory.

Příjem žádostí: 

Příjem žádostí bude zahájen po zveřejnění Výzvy ze strany MMR s tím, že se počítá s následujícími daty zveřejnění výzvy:

  • Hromadná ubytovací zařízení: od 25. 1. 2021,
  • Individuální ubytovací zařízení: od 1. 2. 2021.

 

Rádi vám poskytneme poradenství ohledně zmíněných podpor. Můžeme vám nabídnout odborné posouzení, zda se na vás podpora vztahuje, přípravu seznamu všech potřebných kroků a dokumentů nezbytných k účasti na podpoře, popř. vás budeme rádi v celém řízení o přiznání podpory zastupovat a ušetříme vám značné množství času a starostí, které jsou s podáváním žádostí spojeny (a to rovněž s ohledem na značné technické problémy, které systémy v posledních dnech vykazují).

Příloha (k programu COVID-Gastro-Uzavřené provozovny):

 Popis  Počet dní
Sportovní, zábavní, rekreační a obdobné činnosti 79
Pořádání kongresů, veletrhů, pořádání poutí a podobných tradičních akcí atd., viz usnesení vlády č. 996 ze dne 8. 10. 2020 76
Stravování (kromě výjimek uvedených v příslušných usneseních vlády) a dále prohlídky hradů, zámků, muzeí, galerií, planetárií apod. (viz usnesení vlády č. 1021 ze dne 12. 10. 2020, bod I. 4.) 74
Maloobchodní prodej (kromě výjimek uvedených v příslušných usneseních vlády) a prodej a poskytování služeb v provozovnách (kromě výjimek uvedených v příslušných usneseních vlády) 60
Prodej na tržnicích a v mobilních provozovnách, pochůzkový a podomní prodej viz usnesení vlády č. 1103 ze dne 26. 10. 2020 48
Vzdělávací akce a prezenční zkoušky (např. autoškoly), které dostaly výjimku ve smyslu usnesení vlády č. 1376 ze dne 27. 12. 2020 bod 3. c) 42
Prodejny zbraní a střeliva 32
Provozovny poskytující službu úpravy a stříhání psů a koček 27
Provozovny zabývající se zpracováním kamene a provozovny (včetně mobilních) s prodejem pietního zboží 9

Pozn.: Převzato ze stránek MPO (https://covid.gov.cz/situace/kompenzace/covid-gastro-uzavrene-provozovny)

Zajímá vás více? Kontaktujte naše právníky!

KONTAKT

Andrea Drhová
Senior Associate | Accace Legal s.r.o., advokátní kancelář
Tel: +420 222 753 480
E-mail: andrea.drhova@accace.com

Nové kompenzační programy – jaké jsou podmínky čerpání? | News Flash

Přečtěte si více

Prodloužení programu Antivirus a izolačka | News Flash

Přečtěte si více

Jak na testování zaměstnanců krok za krokem I e-book

Přečtěte si více

Zdanění v České republice: Nejdůležitější sazby daní a odvodů | Infografika

Přečtěte si více

Co přináší daňový balíček 2021 fyzickým osobám v praxi? | News Flash

Přečtěte si více

Změna cestovních náhrad od 1. ledna 2021 | News Flash

Přečtěte si více

Daňový balíček 2021: Schváleno | News Flash

Přečtěte si více

Minimální, průměrná a zaručená mzda od 1. ledna 2021 | News Flash

Přečtěte si více

Úpravy programu Antivirus a ošetřovného | News Flash

Přečtěte si více

Daňový balíček 2021 po úpravách Senátu | News Flash

Přečtěte si více

Primary Sidebar

<< Zpět na novinky
Potřebujeme pouze váš email

Footer

O Accace Česká republika

Společnost Accace byla založena v roce 2006 v Bratislavě a hned o rok později vznikla kancelář v Praze, následována pobočkami v Brně a Ostravě. Od té doby jsme si na českém trhu vybudovali pozici významného poskytovatele poradenských a BPO služeb. Zaměstnáváme téměř 270 profesionálů a staráme se o více než 500 klientů různých velikostí, od lokálních podniků až po velké mezinárodní korporace. V rámci skupiny Accace máme již přes 600 odborníků, kteří poskytují komplexní služby více než 2 000 zákazníků.

O Accace Circle

Celosvětově působí Accace pod značkou Accace Circle, což je obchodní uskupení profesionálních poradců a poskytovatelů BPO služeb. Spojuje nás zápal pro věc a důraz na špičkovou kvalitu poskytovaných služeb. Globální zastoupení máme téměř ve 40 zemích a sdružujeme přes 2 000 profesionálů. Naše klientela čítá více než 10 000 zákazníků z různých oborů, převážně středně velkých firem a mezinárodních společností z žebříčku Fortune 500. Měsíčně zpracováváme zhruba 170 000 výplatních pásek.

Naše pobočky | Accace Circle

Naše služby

Daňové poradenství
Právní poradenství
Účetnictví a reporting
Zpracování mezd a personalistika
Transakční a finanční poradenství
Korporátní služby
Grantové poradenství

Naše online portály

Účetní portál
Mzdový a HR portál
Poradenský portál
Docházkový portál

Accace For People

Firemní kultura a vzdělávání

Kontakty

Naše pobočky
Napište nám
Přihlaste se k odběru newsletteru
Novinky
Kariéra


Sledujte nás

LinkedIn Facebook Instagram


Accace Circle

© Accace všechna práva vyhrazena  |  Odmítnutí odpovědnosti | Odmítnutí odpovědnosti – Newsroom  |  Politika cookies  |  Ochrana osobních údajů  |  Prohlášení ke GDPR

ZÍSKEJTE ZDARMA PŘÍSTUP K
DŮLEŽITÝM NOVINKÁM
ODBORNÝM INFORMACÍM

Sledujeme nepřetržitě legislativní úpravy a pravidelně informujeme o změnách, které mohou mít dopad na vaše podnikání. Chcete i vy dostávat zajímavé odborné články a studie, užitečné tipy, informace o novinkách a legislativních změnách přímo do vaší emailové schránky?

Na co se můžete těšit? Nahlédněte do našeho Newsroomu.

Potřebujeme pouze váš email

Zašleme vám pouze informace, které budeme pokládat za užitečné pro vás a vaši společnost. S vašimi osobními údaji nakládáme v souladu se zásadami Ochrany osobních údajů a Prohlášení ke GDPR.

Tato stránka používá cookies. Více o cookies.