Zpět do poradny
Contact Form - Poradna

Máte dotaz?

Chcete se s námi podělit o konkrétní problém, který momentálně řešíte? Věříme, že nejste sami, koho tato otázka trápí. Zašlete nám váš dotaz a my vám jej zodpovíme v naší poradně.

Zdarma v poradně odpovídáme na otázky týkající se české legislativy a využitelné pro širší publikum. Odpověď na specifické či úzce zaměřené dotazy vám rádi připravíme v rámci našeho placeného poradenství – s nabídkou vás budeme kontaktovat.

Zjednodušené hlášení Intrastat | Poradna

18. listopadu 2022

Jsme s.r.o., plátce DPH, zabýváme se nákupem a prodejem zboží pro domácí mazlíčky přes e-shop i kamenné prodejny zákazníkům z České republiky. Zboží nakupujeme především ze zemí EU. Dle našeho odhadu bychom měli letos dovézt zboží ve výši 14 mil. Kč. Jak jsme byli upozorněni, vznikne nám také povinnost podávat Intrastat hlášení. Znamená to, že budeme muset každý měsíc hlásit na celní úřad informace o dovezeném zboží?

Intrastat je statistický systém sledující pohyb zboží mezi členskými státy EU. Povinnost hlásit do něj informace mají právnické i fyzické osoby, plátci nebo osoby identifikované k DPH, které dovezly zboží z jiného členského státu nebo vyvezly zboží do jiného členského státu v hodnotě vyšší než 12 mil. Kč. Jakmile je práh pro vykazování překročen (a to ve směru dovoz, vývoz nebo obou směrech), je společnost povinna se registrovat k vykazování. Hlášení ve standardním rozsahu je podáváno na měsíční bázi.

Zjednodušené hlášení

Od 1. ledna 2022 byla zavedena nová forma výkazu, tzv. zjednodušené hlášení. Zjednodušené hlášení umožňuje zpravodajským jednotkám, jejichž celková hodnota zboží vyvezeného nebo dovezeného nepřesáhla výši 20 mil. Kč v současném ani předcházejícím roce, vykazovat údaje Intrastatu zjednodušeně jedenkrát za rok. A to bez uvedení jednotlivých údajů o zboží. Zároveň je umožněno reportovat zjednodušeně pouze jednotkám, jež neobchodují s komoditami uvedenými ve Sdělení ČSÚ č. 497/2021 Sb., ze dne 14. prosince 2021, o zavedení číselníku Seznam zboží, které není určeno pro zjednodušené vykazování do systému Intrastat (ZJEDVYK).

Doporučovali bychom proto nejprve prověřit, jestli není vaše zboží uvedeno na Seznamu zboží, které není určeno pro zjednodušené vykazování.

  • Jestliže nikoliv, máte možnost po dokončení registrace podat zjednodušené hlášení obsahující směr pohybu zboží, referenční období a kód typu věty ZH. Následně je nutné sledovat, zda jste nepřekročili práh pro zjednodušené hlášení ve výši 20 mil. Kč. V dalších letech se hlášení podává na začátku roku, a to ve lhůtě pro podání výkazu za období leden.
  • Pokud je vaše zboží v Seznamu uvedeno, máte povinnost podávat hlášení měsíčně ve standardním rozsahu.
Contact Form - Poradna

Máte dotaz?

Chcete se s námi podělit o konkrétní problém, který momentálně řešíte? Věříme, že nejste sami, koho tato otázka trápí. Zašlete nám váš dotaz a my vám jej zodpovíme v naší poradně.

Zdarma v poradně odpovídáme na otázky týkající se české legislativy a využitelné pro širší publikum. Odpověď na specifické či úzce zaměřené dotazy vám rádi připravíme v rámci našeho placeného poradenství – s nabídkou vás budeme kontaktovat.

Komplexní služby pro vaše podnikání

Soustřeďte se na jádro vašeho byznysu a administrativní, byrokratické a legislativní výzvy přenechte odborníkům. Podpoříme vás ve všech oblastech a obdobích vašeho podnikání.
  • Daňové poradenství: Daňové poradenství & hotline | Daňová přiznání | Daň z příjmů právnických osob | DPH poradenství | Mezinárodní daňové poradenství | Daň z příjmů fyzických osob | Mezinárodní vysílání zaměstnanců a zaměstnávání cizinců | Převodní ceny | Procesní zastupování
  • Právní poradenství: Obchodní právo | Korporátní právo | Pracovněprávní poradenství | Compliance programy | Právo nemovitostí | Whistleblowing | GDPR | Právo duševního vlastnictví | Sporná agenda | Veřejné zakázky | Automatizace smluvní dokumentace
  • Transakční a finanční poradenství: Due diligence | Ekonomické a finanční poradenství | Konsolidace | IFRS poradenství | Fúze & akvizice
  • Korporátní služby: Založení společnosti | Likvidace společnosti | Změny v obchodních společnostech | Virtuální sídlo a správa datové schránky | Korporátní dokumenty | Prodej ready-made společností | Registrace skutečných majitelů
  • Poradenství pro startupy
  • Účetnictví a reporting: Účetní služby | Online účetní portál | Digitalizace faktur | Statutární a manažerský reporting | Mezinárodní finanční reporting | Microsoft Dynamics NAV | Daňová přiznání | Odborná daňová, právní a finanční školení
  • Zpracování mezd a personalistika: Zpracování mezd | Online docházkový portál | Personalistika a HR | Online mzdový a HR portál | Pracovněprávní poradenství | Daň z příjmů | Mezinárodní vysílání zaměstnanců a zaměstnávání cizinců
  • RPA poradenství
  • Accace Office: Moderní online kancelář | Outsourcing administrativy | Správa datové schránky | Virtuální asistentka | Daňový hlídač | Hlídač insolvencí
  • Online konzultace
  • Balíčky služeb
Napište nám, co řešíte – rádi vám pomůžeme
crosschevron-leftarrow-leftarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram