Zpět do poradny
Contact Form - Poradna

Máte dotaz?

Chcete se s námi podělit o konkrétní problém, který momentálně řešíte? Věříme, že nejste sami, koho tato otázka trápí. Zašlete nám váš dotaz a my vám jej zodpovíme v naší poradně.

Zdarma v poradně odpovídáme na otázky týkající se české legislativy a využitelné pro širší publikum. Odpověď na specifické či úzce zaměřené dotazy vám rádi připravíme v rámci našeho placeného poradenství – s nabídkou vás budeme kontaktovat.

Odpisování nehmotného majetku po novele | Poradna

14. prosince 2023

Naše společnost si nechala zřídit webové stránky, které jsme do užívání zařadili v listopadu 2020. Majetek jsme pro daňové účely začali odepisovat ještě podle dřívější úpravy, tj. odpisy jsme rozpočítali na 36 měsíců. Během roku 2023 jsme se rozhodli naše webové stránky vylepšit a rozšířit o nové funkce, rekonstrukce webu byla provedena v červnu 2023. Jak je to nyní s daňovými odpisy, když už zákon ustanovení pro odpisování nehmotného majetku neobsahuje?

Z dotazu rozumíme, že společnost v listopadu 2020 zařadila webové stránky do užívání a od prosince 2020 začala uplatňovat daňové odpisy. Protože se jedná o dlouhodobý nehmotný majetek, uplatňuje časové odpisy. Odpisy jsou určeny s přesností na měsíce, doba odepisování činí 36 měsíců a nelze ji přerušit. Takto tedy majetek odepisuje až do června 2023, kdy byly provedeny úpravy stránek.

Technické zhodnocení

Náklady na modernizaci webu by měly být posouzeny jako jeho technické zhodnocení. Technické zhodnocení zvyšuje vstupní cenu majetku v tom období, kdy je dokončeno a uvedeno do stavu způsobilého obvyklému užívání. Z uvedené situace rozumíme, že bylo provedeno jedno zhodnocení, které bylo dokončeno v červnu 2023, nikoliv více jednotlivých rozšíření, která by byla zařazována postupně v několika měsících.

Zákonem č. 609/2020 Sb. došlo s účinností od 1. 1. 2021 ke zrušení § 32a zákona o daních z příjmů, který upravoval daňové odepisování nehmotného majetku. Výdaje související s pořízením dlouhodobého nehmotného majetku lze nově uplatnit tak, jak jsou zachyceny v účetnictví, tj. jako daňový náklad se uplatní účetní odpis.

Z přechodných ustanovení dále vyplývá, že na technické zhodnocení majetku, který byl pořízený před účinností tohoto zákona nadále pohlížíme dle předchozí úpravy. Při výpočtu daňových odpisů tak nadále postupujeme podle úpravy platné do 31. 12. 2020.

Ve vašem případě tak bude daňová zůstatková cena majetku k 30. 6. 2023 navýšena o hodnotu provedeného technického zhodnocení a tato částka bude rozpočítána po zbývající dobu odepisování. Ta vzhledem k tomu, že do konce původní doby zbývalo pouze 5 měsíců, je prodloužena na 18 měsíců.

Contact Form - Poradna

Máte dotaz?

Chcete se s námi podělit o konkrétní problém, který momentálně řešíte? Věříme, že nejste sami, koho tato otázka trápí. Zašlete nám váš dotaz a my vám jej zodpovíme v naší poradně.

Zdarma v poradně odpovídáme na otázky týkající se české legislativy a využitelné pro širší publikum. Odpověď na specifické či úzce zaměřené dotazy vám rádi připravíme v rámci našeho placeného poradenství – s nabídkou vás budeme kontaktovat.

Komplexní služby pro vaše podnikání

Soustřeďte se na jádro vašeho byznysu a administrativní, byrokratické a legislativní výzvy přenechte odborníkům. Podpoříme vás ve všech oblastech a obdobích vašeho podnikání.
  • Daňové poradenství: Daňové poradenství & hotline | Daňová přiznání | Daň z příjmů právnických osob | DPH poradenství | Mezinárodní daňové poradenství | Daň z příjmů fyzických osob | Mezinárodní vysílání zaměstnanců a zaměstnávání cizinců | Převodní ceny | Procesní zastupování
  • Právní poradenství: Obchodní právo | Korporátní právo | Pracovněprávní poradenství | Compliance programy | Právo nemovitostí | Whistleblowing | GDPR | Právo duševního vlastnictví | Sporná agenda | Veřejné zakázky | Automatizace smluvní dokumentace
  • Transakční a finanční poradenství: Due diligence | Ekonomické a finanční poradenství | Konsolidace | IFRS poradenství | Fúze & akvizice
  • Korporátní služby: Založení společnosti | Likvidace společnosti | Změny v obchodních společnostech | Virtuální sídlo a správa datové schránky | Korporátní dokumenty | Prodej ready-made společností | Registrace skutečných majitelů
  • Poradenství pro startupy
  • Účetnictví a reporting: Účetní služby | Online účetní portál | Digitalizace faktur | Statutární a manažerský reporting | Mezinárodní finanční reporting | Microsoft Dynamics NAV | Daňová přiznání | Odborná daňová, právní a finanční školení
  • Zpracování mezd a personalistika: Zpracování mezd | Online docházkový portál | Personalistika a HR | Online mzdový a HR portál | Pracovněprávní poradenství | Daň z příjmů | Mezinárodní vysílání zaměstnanců a zaměstnávání cizinců
  • RPA poradenství
  • Accace Office: Moderní online kancelář | Outsourcing administrativy | Správa datové schránky | Virtuální asistentka | Daňový hlídač | Hlídač insolvencí
  • Online konzultace
  • Balíčky služeb
Napište nám, co řešíte – rádi vám pomůžeme
crosschevron-leftarrow-leftarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram