Zpět do poradny
Contact Form - Poradna

Máte dotaz?

Chcete se s námi podělit o konkrétní problém, který momentálně řešíte? Věříme, že nejste sami, koho tato otázka trápí. Zašlete nám váš dotaz a my vám jej zodpovíme v naší poradně.

Zdarma v poradně odpovídáme na otázky týkající se české legislativy a využitelné pro širší publikum. Odpověď na specifické či úzce zaměřené dotazy vám rádi připravíme v rámci našeho placeného poradenství – s nabídkou vás budeme kontaktovat.

Pořízení automobilu – limitace 2 mil. Kč | Poradna

22. ledna 2024

V prosinci 2023 jsme zakoupili firemní vozidlo (osobní automobil, kategorie M1), jehož vstupní cena je vyšší než 2 mil. Kč. Dne 20.12. jsme uhradili zálohu, nicméně vozidlo nám bude doručeno až v lednu 2024. Vztahuje se na náš případ limitace daňové uznatelnosti odpisů a nároku na odpočet DPH?

Daň z příjmů

Nová pravidla limitující uznatelnost daňových odpisů částkou 2 mil. Kč se uplatní, bylo-li dané vozidlo uvedeno do stavu způsobilého obvyklému užívání ve zdaňovacím období, jehož počátek nastal 1.1.2024 či později. Pokud je tedy zdaňovacím obdobím vaší společnosti kalendářní rok a vozidlo jste nestihli zařadit do užívání ještě před koncem roku 2023, uplatní se již na dané vozidlo nová pravidla a daňová uznatelnost odpisů bude limitována částkou 2 mil. Kč.

V případě, že by vozidlo bylo zařazeno ve zdaňovacím období, jehož počátek nastal před 1.1.2024, tak se na dané vozidlo uplatní dosavadní pravidla a jeho daňové odepisování nebude limitováno. Takový případ může nastat, pokud má společnost

  • hospodářský rok například od 1.12. do 30.11. nebo
  • má prodloužené účetní období (například z titulu vzniku na konci roku 2023).

Daň z přidané hodnoty

Jedno z přechodných ustanovení k zákonu o DPH je vykládáno v tom smyslu, že v případech, kdy kupující uhradil první splátku leasingu nebo zálohu ještě v roce 2023, omezení nároku na odpočet se na něj nevztahuje. Ve vašem případě byste tak měli mít nárok na odpočet v plné výši.

Contact Form - Poradna

Máte dotaz?

Chcete se s námi podělit o konkrétní problém, který momentálně řešíte? Věříme, že nejste sami, koho tato otázka trápí. Zašlete nám váš dotaz a my vám jej zodpovíme v naší poradně.

Zdarma v poradně odpovídáme na otázky týkající se české legislativy a využitelné pro širší publikum. Odpověď na specifické či úzce zaměřené dotazy vám rádi připravíme v rámci našeho placeného poradenství – s nabídkou vás budeme kontaktovat.

Komplexní služby pro vaše podnikání

Soustřeďte se na jádro vašeho byznysu a administrativní, byrokratické a legislativní výzvy přenechte odborníkům. Podpoříme vás ve všech oblastech a obdobích vašeho podnikání.
  • Daňové poradenství: Daňové poradenství & hotline | Daňová přiznání | Daň z příjmů právnických osob | DPH poradenství | Mezinárodní daňové poradenství | Daň z příjmů fyzických osob | Mezinárodní vysílání zaměstnanců a zaměstnávání cizinců | Převodní ceny | Procesní zastupování
  • Právní poradenství: Obchodní právo | Korporátní právo | Pracovněprávní poradenství | Compliance programy | Právo nemovitostí | Whistleblowing | GDPR | Právo duševního vlastnictví | Sporná agenda | Veřejné zakázky | Automatizace smluvní dokumentace
  • Transakční a finanční poradenství: Due diligence | Ekonomické a finanční poradenství | Konsolidace | IFRS poradenství | Fúze & akvizice
  • Korporátní služby: Založení společnosti | Likvidace společnosti | Změny v obchodních společnostech | Virtuální sídlo a správa datové schránky | Korporátní dokumenty | Prodej ready-made společností | Registrace skutečných majitelů
  • Poradenství pro startupy
  • Účetnictví a reporting: Účetní služby | Online účetní portál | Digitalizace faktur | Statutární a manažerský reporting | Mezinárodní finanční reporting | Microsoft Dynamics NAV | Daňová přiznání | Odborná daňová, právní a finanční školení
  • Zpracování mezd a personalistika: Zpracování mezd | Online docházkový portál | Personalistika a HR | Online mzdový a HR portál | Pracovněprávní poradenství | Daň z příjmů | Mezinárodní vysílání zaměstnanců a zaměstnávání cizinců
  • RPA poradenství
  • Accace Office: Moderní online kancelář | Outsourcing administrativy | Správa datové schránky | Virtuální asistentka | Daňový hlídač | Hlídač insolvencí
  • Online konzultace
  • Balíčky služeb
Napište nám, co řešíte – rádi vám pomůžeme
crosschevron-leftarrow-leftarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram