Zpět do poradny
Contact Form - Poradna

Máte dotaz?

Chcete se s námi podělit o konkrétní problém, který momentálně řešíte? Věříme, že nejste sami, koho tato otázka trápí. Zašlete nám váš dotaz a my vám jej zodpovíme v naší poradně.

Zdarma v poradně odpovídáme na otázky týkající se české legislativy a využitelné pro širší publikum. Odpověď na specifické či úzce zaměřené dotazy vám rádi připravíme v rámci našeho placeného poradenství – s nabídkou vás budeme kontaktovat.

Vykazování DIČ kupujícího v hlášení Intrastat | Poradna

10. prosince 2022

Z důvodu překonání hranice zasílání zboží do EU jsme se v roce 2020 museli registrovat k Intrastatu. Od nového roku se ovšem změnila struktura hlášení a vykazované údaje. Je opravdu nutné vykazovat DIČ kupujícího? Co když ho neznáme? Případně jaké DIČ vykázat, pokud se jedná o třístrannou transakci?

Od 1. ledna 2022 platí povinnost vykázání platného čísla daňového identifikačního čísla (DIČ) kupujícího pro každou jednotku, která je k Intrastatu registrována ve směru vývoz. Jednotky registrované na vstupu tak DIČ prodávajícího nevykazují. V případě, že DIČ není přiděleno nebo ho vykazující jednotka nezná, vykáže místo DIČ kód „QV123“. Tento údaj se vykazuje ve sloupci 5 csv formátu.

Obecně lze říct, že se v hlášení vykazuje DIČ kupujícího, které je uvedené na faktuře. To ovšem neplatí v případě třístranného obchodu. Pokud jednotka fakturuje zákazníkovi do členského státu EU, ale zboží dodává přímo konečnému zákazníkovi do jiného členského státu, do hlášení Intrastat vykáže DIČ konečného zákazníka.

Příklad:

Zpravodajská jednotka fakturuje zboží společnosti v Polsku, ale zboží doveze přímo na Slovensko konečnému příjemci. V hlášení Intrastat uvede DIČ zákazníka na Slovensku. Pokud ho nezná, uvede kód „QV123“.

Toto neplatí v případě, že jednotka fakturuje společnosti usazené v EU a zboží zároveň dodává konečnému zákazníkovi ve stejném členském státě.

Příklad:

Zpravodajská jednotka fakturuje zboží polské společnosti, ale zboží doveze přímo polskému konečnému zákazníkovi. V hlášení Intrastat uvádí polské DIČ společnosti, která je prostředníkem.

V případě, že jednotka fakturuje české společnosti, ale dodává zboží přímo konečnému zákazníkovi v jiném členském státě, tuto transakci v hlášení Intrastat neuvádí. Transakci vykáže ve svém hlášení druhá česká společnost, které se zboží fakturuje (prostředník).

Contact Form - Poradna

Máte dotaz?

Chcete se s námi podělit o konkrétní problém, který momentálně řešíte? Věříme, že nejste sami, koho tato otázka trápí. Zašlete nám váš dotaz a my vám jej zodpovíme v naší poradně.

Zdarma v poradně odpovídáme na otázky týkající se české legislativy a využitelné pro širší publikum. Odpověď na specifické či úzce zaměřené dotazy vám rádi připravíme v rámci našeho placeného poradenství – s nabídkou vás budeme kontaktovat.

Komplexní služby pro vaše podnikání

Soustřeďte se na jádro vašeho byznysu a administrativní, byrokratické a legislativní výzvy přenechte odborníkům. Podpoříme vás ve všech oblastech a obdobích vašeho podnikání.
  • Daňové poradenství: Daňové poradenství & hotline | Daňová přiznání | Daň z příjmů právnických osob | DPH poradenství | Mezinárodní daňové poradenství | Daň z příjmů fyzických osob | Mezinárodní vysílání zaměstnanců a zaměstnávání cizinců | Převodní ceny | Procesní zastupování
  • Právní poradenství: Obchodní právo | Korporátní právo | Pracovněprávní poradenství | Compliance programy | Právo nemovitostí | Whistleblowing | GDPR | Právo duševního vlastnictví | Sporná agenda | Veřejné zakázky | Automatizace smluvní dokumentace
  • Transakční a finanční poradenství: Due diligence | Ekonomické a finanční poradenství | Konsolidace | IFRS poradenství | Fúze & akvizice
  • Korporátní služby: Založení společnosti | Likvidace společnosti | Změny v obchodních společnostech | Virtuální sídlo a správa datové schránky | Korporátní dokumenty | Prodej ready-made společností | Registrace skutečných majitelů
  • Poradenství pro startupy
  • Účetnictví a reporting: Účetní služby | Online účetní portál | Digitalizace faktur | Statutární a manažerský reporting | Mezinárodní finanční reporting | Microsoft Dynamics NAV | Daňová přiznání | Odborná daňová, právní a finanční školení
  • Zpracování mezd a personalistika: Zpracování mezd | Online docházkový portál | Personalistika a HR | Online mzdový a HR portál | Pracovněprávní poradenství | Daň z příjmů | Mezinárodní vysílání zaměstnanců a zaměstnávání cizinců
  • RPA poradenství
  • Accace Office: Moderní online kancelář | Outsourcing administrativy | Správa datové schránky | Virtuální asistentka | Daňový hlídač | Hlídač insolvencí
  • Online konzultace
  • Balíčky služeb
Napište nám, co řešíte – rádi vám pomůžeme
crosschevron-leftarrow-leftarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram