Upozornění na podvodné pracovní nabídky >> Společnost Accace nenabírá nové zaměstnance přes Telegram, WhatsApp, ani jiné podobné kanály. Všechny nabídky práce najdete výhradně na oficiálních platformách (webové stránky Accace, Jobs, Juristic, profily Accace na sociálních sítích LinkedIn, Facebook, Instagram).
Zpět do poradny
Contact Form - Poradna

Máte dotaz?

Chcete se s námi podělit o konkrétní problém, který momentálně řešíte? Věříme, že nejste sami, koho tato otázka trápí. Zašlete nám váš dotaz a my vám jej zodpovíme v naší poradně.

Zdarma v poradně odpovídáme na otázky týkající se české legislativy a využitelné pro širší publikum. Odpověď na specifické či úzce zaměřené dotazy vám rádi připravíme v rámci našeho placeného poradenství – s nabídkou vás budeme kontaktovat.

Vykazování DIČ kupujícího v hlášení Intrastat | Poradna

10. prosince 2022

Z důvodu překonání hranice zasílání zboží do EU jsme se v roce 2020 museli registrovat k Intrastatu. Od nového roku se ovšem změnila struktura hlášení a vykazované údaje. Je opravdu nutné vykazovat DIČ kupujícího? Co když ho neznáme? Případně jaké DIČ vykázat, pokud se jedná o třístrannou transakci?

Od 1. ledna 2022 platí povinnost vykázání platného čísla daňového identifikačního čísla (DIČ) kupujícího pro každou jednotku, která je k Intrastatu registrována ve směru vývoz. Jednotky registrované na vstupu tak DIČ prodávajícího nevykazují. V případě, že DIČ není přiděleno nebo ho vykazující jednotka nezná, vykáže místo DIČ kód „QV123“. Tento údaj se vykazuje ve sloupci 5 csv formátu.

Obecně lze říct, že se v hlášení vykazuje DIČ kupujícího, které je uvedené na faktuře. To ovšem neplatí v případě třístranného obchodu. Pokud jednotka fakturuje zákazníkovi do členského státu EU, ale zboží dodává přímo konečnému zákazníkovi do jiného členského státu, do hlášení Intrastat vykáže DIČ konečného zákazníka.

Příklad:

Zpravodajská jednotka fakturuje zboží společnosti v Polsku, ale zboží doveze přímo na Slovensko konečnému příjemci. V hlášení Intrastat uvede DIČ zákazníka na Slovensku. Pokud ho nezná, uvede kód „QV123“.

Toto neplatí v případě, že jednotka fakturuje společnosti usazené v EU a zboží zároveň dodává konečnému zákazníkovi ve stejném členském státě.

Příklad:

Zpravodajská jednotka fakturuje zboží polské společnosti, ale zboží doveze přímo polskému konečnému zákazníkovi. V hlášení Intrastat uvádí polské DIČ společnosti, která je prostředníkem.

V případě, že jednotka fakturuje české společnosti, ale dodává zboží přímo konečnému zákazníkovi v jiném členském státě, tuto transakci v hlášení Intrastat neuvádí. Transakci vykáže ve svém hlášení druhá česká společnost, které se zboží fakturuje (prostředník).

Lucie Zemanová
Senior Tax Consultant | Accace s.r.o.
Napište nám
Simona Stanislavová
Senior Tax Consultant | Accace s.r.o.
Napište nám
Contact Form - Poradna

Máte dotaz?

Chcete se s námi podělit o konkrétní problém, který momentálně řešíte? Věříme, že nejste sami, koho tato otázka trápí. Zašlete nám váš dotaz a my vám jej zodpovíme v naší poradně.

Zdarma v poradně odpovídáme na otázky týkající se české legislativy a využitelné pro širší publikum. Odpověď na specifické či úzce zaměřené dotazy vám rádi připravíme v rámci našeho placeného poradenství – s nabídkou vás budeme kontaktovat.

Komplexní služby pro vaše podnikání

Soustřeďte se na jádro vašeho byznysu a administrativní, byrokratické a legislativní výzvy přenechte odborníkům. Podpoříme vás ve všech oblastech a obdobích vašeho podnikání.
  • Daňové poradenství: Daňové poradenství & hotline | Daňová přiznání | Daň z příjmů právnických osob | DPH poradenství | Spotřební a energetické daně | Mezinárodní daňové poradenství | Daň z příjmů fyzických osob | Přeshraniční vysílání zaměstnanců | Převodní ceny | Procesní zastupování
  • Právní poradenství: Obchodní právo | Korporátní právo | Pracovněprávní poradenství | Compliance programy | Právo nemovitostí | Whistleblowing | GDPR | Právo duševního vlastnictví | Sporná agenda | Veřejné zakázky | Dědictví a nástupnictví | Automatizace smluvní dokumentace
  • Transakční a finanční poradenství: Due diligence | Ekonomické a finanční poradenství | Konsolidace | IFRS poradenství | Fúze & akvizice
  • Korporátní služby: Založení společnosti | Likvidace společnosti | Změny v obchodních společnostech | Virtuální sídlo a správa datové schránky | Korporátní dokumenty | Prodej ready-made společností | Registrace skutečných majitelů
  • Poradenství pro startupy
  • Účetnictví a reporting: Účetní služby | Online účetní portál | Digitalizace faktur | Statutární a manažerský reporting | Mezinárodní finanční reporting | Microsoft Dynamics NAV | Daňová přiznání | Odborná daňová, právní a finanční školení
  • Zpracování mezd a personalistika: Zpracování mezd | Online docházkový portál | Personalistika a HR | Online mzdový a HR portál | Pracovněprávní poradenství | Daň z příjmů | Mezinárodní vysílání zaměstnanců a zaměstnávání cizinců
  • ESG poradenství a reporting
  • RPA poradenství
  • Accace Office: Moderní online kancelář | Outsourcing administrativy | Správa datové schránky | Virtuální asistentka | Daňový hlídač | Hlídač insolvencí
  • Online konzultace
  • Balíčky služeb
Napište nám, co řešíte – rádi vám pomůžeme
crosschevron-leftarrow-leftarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram