Zpět do poradny
Contact Form - Poradna

Máte dotaz?

Chcete se s námi podělit o konkrétní problém, který momentálně řešíte? Věříme, že nejste sami, koho tato otázka trápí. Zašlete nám váš dotaz a my vám jej zodpovíme v naší poradně.

Zdarma v poradně odpovídáme na otázky týkající se české legislativy a využitelné pro širší publikum. Odpověď na specifické či úzce zaměřené dotazy vám rádi připravíme v rámci našeho placeného poradenství – s nabídkou vás budeme kontaktovat.

Je nutné získat souhlas se zasíláním obchodních sdělení? | Poradna

12. června 2022

Jsme menší e-shop a pravidelně našim zákazníkům posíláme různé nabídky. Dočetl jsem se, že bychom k zasílání nabídek zákazníkům měli mít jejich souhlas, je to tak? Existují případy, kdy je možné zaslat zákazníkům nabídku i bez jejich souhlasu? Je pravda, že pokud budeme získávat souhlas zákazníků, musí se jednat o dvojitý souhlas?

Zasílání obchodních sdělení bez souhlasu zákazníků

V případě e-shopu je v praxi běžné, že obchodní sdělení jsou zasílána primárně jeho zákazníkům. Získá-li provozovatel e‑shopu od svého zákazníka elektronický kontakt (např. e-mail) v souvislosti s prodejem výrobků či služeb, je zasílání obchodních sdělení bez souhlasu možné. V takové situaci již totiž mezi e-shopem a daným zákazníkem existuje právní vztah.

Na takto získaný e-mail může provozovatel e-shopu zaslat obchodní sdělení při splnění níže uvedených podmínek:

  • Zákazník má jasnou možnost jednoduše a zdarma odmítnout souhlas s takovýmto využitím svého elektronického kontaktu již při jeho poskytnutí, a následně i při zaslání každého jednotlivého obchodního sdělení.
  • Zasílaná obchodní sdělení se týkají obdobných výrobků a služeb, které zákazník dříve na e‑shopu zakoupil. Např. zákazník si v e-shopu koupí mobilní telefon a provozovatel e‑shopu mu může zaslat nabídku na přikoupení krytu na mobilní telefon. A to současně za předpokladu, že zákazník zasílání takovýchto obchodních sdělení při objednávce nebo při dalším kontaktu neodmítl.

Pokud nedojde ke splnění výše uvedených podmínek, je skutečně nutné získat od zákazníka souhlas se zasíláním obchodních sdělení.

Upozorňujeme, že za obchodní sdělení jsou považovány všechny formy sdělení, včetně reklamy a vybízení k návštěvě internetových stránek, určené k přímé či nepřímé podpoře zboží či služeb nebo image podnikatele, které podnikatel zasílá svým zákazníkům nebo potenciálním zákazníkům.

Rovněž upozorňujeme na skutečnost, že obchodní sdělení nelze zasílat ani na e-mailové adresy volně přístupné na internetu. Obchodní sdělení je skutečně možné zasílat pouze zákazníkům za splnění výše uvedených podmínek nebo pokud k tomu daná osoba udělí souhlas.

Dvojitý souhlas (double opt-in režim)

Nařízení GDPR nevyžaduje získávání dvojitého souhlasu. Nicméně Úřad pro ochranu osobních údajů v určitých případech získání dvojitého souhlasu doporučuje. Jedná se např. o případy zasílání newsletteru. V takovém případě je doporučováno, aby návštěvník webových stránek potvrdil svůj zájem o zasílání newsletteru kliknutím na odkaz v e-mailu, který mu bude zaslán po vyplnění údajů potřebných k zasílání newsletteru (princip tzv. double opt-in). Tímto dvojitým ověřením vůle návštěvníka webových stránek se tak předejde situacím, kdy by provozovatel e-shopu odesílal obchodní sdělení na e-mailovou adresu osoby, která si takové zasílání nepřeje nebo jejíž e-mail uvedl někdo jiný.

Contact Form - Poradna

Máte dotaz?

Chcete se s námi podělit o konkrétní problém, který momentálně řešíte? Věříme, že nejste sami, koho tato otázka trápí. Zašlete nám váš dotaz a my vám jej zodpovíme v naší poradně.

Zdarma v poradně odpovídáme na otázky týkající se české legislativy a využitelné pro širší publikum. Odpověď na specifické či úzce zaměřené dotazy vám rádi připravíme v rámci našeho placeného poradenství – s nabídkou vás budeme kontaktovat.

Komplexní služby pro vaše podnikání

Soustřeďte se na jádro vašeho byznysu a administrativní, byrokratické a legislativní výzvy přenechte odborníkům. Podpoříme vás ve všech oblastech a obdobích vašeho podnikání.
  • Daňové poradenství: Daňové poradenství & hotline | Daňová přiznání | Daň z příjmů právnických osob | DPH poradenství | Mezinárodní daňové poradenství | Daň z příjmů fyzických osob | Mezinárodní vysílání zaměstnanců a zaměstnávání cizinců | Převodní ceny | Procesní zastupování
  • Právní poradenství: Obchodní právo | Korporátní právo | Pracovněprávní poradenství | Compliance programy | Právo nemovitostí | Whistleblowing | GDPR | Právo duševního vlastnictví | Sporná agenda | Veřejné zakázky | Automatizace smluvní dokumentace
  • Transakční a finanční poradenství: Due diligence | Ekonomické a finanční poradenství | Konsolidace | IFRS poradenství | Fúze & akvizice
  • Korporátní služby: Založení společnosti | Likvidace společnosti | Změny v obchodních společnostech | Virtuální sídlo a správa datové schránky | Korporátní dokumenty | Prodej ready-made společností | Registrace skutečných majitelů
  • Poradenství pro startupy
  • Účetnictví a reporting: Účetní služby | Online účetní portál | Digitalizace faktur | Statutární a manažerský reporting | Mezinárodní finanční reporting | Microsoft Dynamics NAV | Daňová přiznání | Odborná daňová, právní a finanční školení
  • Zpracování mezd a personalistika: Zpracování mezd | Online docházkový portál | Personalistika a HR | Online mzdový a HR portál | Pracovněprávní poradenství | Daň z příjmů | Mezinárodní vysílání zaměstnanců a zaměstnávání cizinců
  • RPA poradenství
  • Accace Office: Moderní online kancelář | Outsourcing administrativy | Správa datové schránky | Virtuální asistentka | Daňový hlídač | Hlídač insolvencí
  • Online konzultace
  • Balíčky služeb
Napište nám, co řešíte – rádi vám pomůžeme
crosschevron-leftarrow-leftarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram