Zpět do poradny
Contact Form - Poradna

Máte dotaz?

Chcete se s námi podělit o konkrétní problém, který momentálně řešíte? Věříme, že nejste sami, koho tato otázka trápí. Zašlete nám váš dotaz a my vám jej zodpovíme v naší poradně.

Zdarma v poradně odpovídáme na otázky týkající se české legislativy a využitelné pro širší publikum. Odpověď na specifické či úzce zaměřené dotazy vám rádi připravíme v rámci našeho placeného poradenství – s nabídkou vás budeme kontaktovat.

Registrace k hlášení Intrastat | Poradna

8. prosince 2022

Kdy se musím registrovat k Intrastatu? Do kdy musím hlášení podat? Kdy povinnost vykazování naopak zaniká?

Registrace

Povinnost registrovat se k hlášení Intrastat vzniká právnické i fyzické osobě, která dovezla zboží z jiného členského státu nebo vyvezla zboží do jiného členského státu v hodnotě vyšší než 12 mil. Kč. Tato hranice je nastavena zvlášť pro vývoz a zvlášť pro dovoz. Z toho vyplývá, že tato osoba může být registrovaná k Intrastatu buď v obou směrech, nebo pouze na vstupu či na výstupu. Jestliže tato osoba limit ani v jednom směru nepřekročí, povinnost registrace jí nevzniká. Jedinou povinností je kontrolovat celkovou hodnotu vyváženého a dováženého zboží v daném roce, zda nepřekračuje danou hranici pro vykazování.

Povinnost registrovat se k vykazování Intrastat může zároveň vzniknout pouze osobám, které jsou registrované nebo identifikované k DPH v České republice, a mají tedy přidělené daňové identifikační číslo k DPH. Může se tak jednat o osoby se sídlem v tuzemsku, ale i zahraniční osoby s daňovou povinností k DPH v ČR.

Termín podání

Samotné hlášení se podává nejpozději do 10. pracovního dne následujícího měsíce, popřípadě do 12. pracovního dne při elektronickém podání. Výjimkou je zjednodušené hlášení, které se podává jednou ročně. A to buď na začátku roku ve lhůtě pro podání hlášení za období leden, nebo v termínu pro podání prvního hlášení při vzniku registrace.

Hlášení je celnímu úřadu předáváno v listinné podobě pomocí jednorázového výkazu, nebo elektronicky. Podává se prostřednictvím programové aplikace InstatDesk nebo aplikace InstatOnline dostupné na webových stránkách celní správy.

Zánik povinnosti

Povinnost podávat hlášení má zpravodajská jednotka až do konce roku, ve kterém nepřesáhla práh pro vykazování. Poslední hlášení podá jednotka za prosinec příslušného roku, povinnost oznámit celnímu úřadu ukončení povinnosti nevzniká. Výjimkou je opět zjednodušené hlášení, kdy je zpravodajská jednotka povinna oznámit zánik povinnosti prostřednictvím speciálního formuláře.

Pokud jednotce zanikne povinnost podávat hlášení pouze v jednom směru, v druhém směru nadále pokračuje ve vykazování.

Povinnost vykazování údajů do Intrastatu jednotce zaniká také při ukončení platnosti DIČ k DPH.

Contact Form - Poradna

Máte dotaz?

Chcete se s námi podělit o konkrétní problém, který momentálně řešíte? Věříme, že nejste sami, koho tato otázka trápí. Zašlete nám váš dotaz a my vám jej zodpovíme v naší poradně.

Zdarma v poradně odpovídáme na otázky týkající se české legislativy a využitelné pro širší publikum. Odpověď na specifické či úzce zaměřené dotazy vám rádi připravíme v rámci našeho placeného poradenství – s nabídkou vás budeme kontaktovat.

Komplexní služby pro vaše podnikání

Soustřeďte se na jádro vašeho byznysu a administrativní, byrokratické a legislativní výzvy přenechte odborníkům. Podpoříme vás ve všech oblastech a obdobích vašeho podnikání.
  • Daňové poradenství: Daňové poradenství & hotline | Daňová přiznání a jiné zákonné povinnosti | Daň z příjmů právnických osob | DPH poradenství | Mezinárodní daňové poradenství | Daň z příjmů fyzických osob | Mezinárodní vysílání zaměstnanců a zaměstnávání cizinců | Převodní ceny | Procesní zastupování
  • Právní poradenství: Obchodní právo | Korporátní právo | Pracovněprávní poradenství | Compliance programy | Právo nemovitostí | Whistleblowing | GDPR | Právo duševního vlastnictví | Sporná agenda | Veřejné zakázky | Automatizace smluvní dokumentace
  • Transakční a finanční poradenství: Due diligence | Ekonomické a finanční poradenství | Konsolidace | IFRS poradenství | Fúze & akvizice
  • Korporátní služby: Založení společnosti | Likvidace společnosti | Změny v obchodních společnostech | Virtuální sídlo a správa datové schránky | Korporátní dokumenty | Prodej ready-made společností | Registrace skutečných majitelů
  • Poradenství pro startupy
  • Účetnictví a reporting: Účetní služby | Online účetní portál | Digitalizace faktur | Statutární a manažerský reporting | Mezinárodní finanční reporting | Microsoft Dynamics NAV | Daňová přiznání | Odborná daňová, právní a finanční školení
  • Zpracování mezd a personalistika: Zpracování mezd | Online docházkový portál | Personalistika a HR | Online mzdový a HR portál | Pracovněprávní poradenství | Daň z příjmů | Mezinárodní vysílání zaměstnanců a zaměstnávání cizinců
  • RPA poradenství
  • Accace Office: Moderní online kancelář | Sdílení a digitalizace dokumentů | Správa datové schránky | Virtuální asistentka | Hlídač insolvencí
  • Online konzultace
  • Balíčky služeb
Napište nám, co řešíte – rádi vám pomůžeme
crosschevron-leftarrow-leftarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram