Zpět do poradny
Contact Form - Poradna

Máte dotaz?

Chcete se s námi podělit o konkrétní problém, který momentálně řešíte? Věříme, že nejste sami, koho tato otázka trápí. Zašlete nám váš dotaz a my vám jej zodpovíme v naší poradně.

Zdarma v poradně odpovídáme na otázky týkající se české legislativy a využitelné pro širší publikum. Odpověď na specifické či úzce zaměřené dotazy vám rádi připravíme v rámci našeho placeného poradenství – s nabídkou vás budeme kontaktovat.

Proč se stát dobrovolným plátcem DPH? | Poradna

20. listopadu 2022

Proč bych se měl dobrovolně stát plátcem DPH? Co k registraci bude potřeba?

Plátce DPH

Ze zákona se plátcem DPH stává subjekt, který 12 po sobě jdoucích měsíců překročil obrat 1 milion korun. Plátcem DPH se ale subjekt může stát i dobrovolně, bez splnění uvedené podmínky.

Důvody, pro které by se subjekt měl stát dobrovolným plátcem DPH

  • většina jeho zákazníků jsou plátci DPH,
  • uvažuje o koupi hodnotnějšího majetku,
  • nakupuje zboží nebo služby s vyšší sazbou DPH, než se kterou zboží a služby prodává,
  • má vysoké vstupní náklady,
  • obchoduje se zahraničím.

Nevýhody plátcovství DPH

Pokud se dobrovolně subjekt přihlásí k plátcovství DPH, přináší to s sebou i nezbytnou administrativu. Každý plátce DPH má povinnost vystavovat daňové doklady, podávat daňové přiznání k dani z přidané hodnoty a kontrolní hlášení, případně i další nezbytné reporty. Termíny pro podání jsou dané zákonem a je třeba je dodržovat.

Jak se dobrovolně zaregistrovat?

Pokud se subjekt rozhodne k dobrovolné registraci k plátcovství DPH, je potřeba vyplnit žádost k registraci plátce DPH a následně ji podat na finanční správu na registr plátců DPH. Registrační formulář je možné podat pouze elektronicky, a to online přes aplikaci finanční správy EPO nebo prostřednictvím datové schránky. V registraci je, v návaznosti na její typ, potřeba například vyplnit:

  • sídlo právnické osoby nebo adresu místa pobytu fyzické osoby,
  • typ a číslo bankovního účtu,
  • obrat za posledních 12 po sobě jdoucích měsíců,
  • důvod dobrovolné registrace,
  • předpokládaná částka ročního obratu
  • a další.

Finanční úřad je povinný se k žádosti o registraci vyjádřit do 30 dnů. Pokud žádost schválí, vystaví rozhodnutí o registraci k DPH. Plátcem DPH se žadatel stává dnem následujícím po obdržení rozhodnutí.

Contact Form - Poradna

Máte dotaz?

Chcete se s námi podělit o konkrétní problém, který momentálně řešíte? Věříme, že nejste sami, koho tato otázka trápí. Zašlete nám váš dotaz a my vám jej zodpovíme v naší poradně.

Zdarma v poradně odpovídáme na otázky týkající se české legislativy a využitelné pro širší publikum. Odpověď na specifické či úzce zaměřené dotazy vám rádi připravíme v rámci našeho placeného poradenství – s nabídkou vás budeme kontaktovat.

Komplexní služby pro vaše podnikání

Soustřeďte se na jádro vašeho byznysu a administrativní, byrokratické a legislativní výzvy přenechte odborníkům. Podpoříme vás ve všech oblastech a obdobích vašeho podnikání.
  • Daňové poradenství: Daňové poradenství & hotline | Daňová přiznání | Daň z příjmů právnických osob | DPH poradenství | Mezinárodní daňové poradenství | Daň z příjmů fyzických osob | Mezinárodní vysílání zaměstnanců a zaměstnávání cizinců | Převodní ceny | Procesní zastupování
  • Právní poradenství: Obchodní právo | Korporátní právo | Pracovněprávní poradenství | Compliance programy | Právo nemovitostí | Whistleblowing | GDPR | Právo duševního vlastnictví | Sporná agenda | Veřejné zakázky | Automatizace smluvní dokumentace
  • Transakční a finanční poradenství: Due diligence | Ekonomické a finanční poradenství | Konsolidace | IFRS poradenství | Fúze & akvizice
  • Korporátní služby: Založení společnosti | Likvidace společnosti | Změny v obchodních společnostech | Virtuální sídlo a správa datové schránky | Korporátní dokumenty | Prodej ready-made společností | Registrace skutečných majitelů
  • Poradenství pro startupy
  • Účetnictví a reporting: Účetní služby | Online účetní portál | Digitalizace faktur | Statutární a manažerský reporting | Mezinárodní finanční reporting | Microsoft Dynamics NAV | Daňová přiznání | Odborná daňová, právní a finanční školení
  • Zpracování mezd a personalistika: Zpracování mezd | Online docházkový portál | Personalistika a HR | Online mzdový a HR portál | Pracovněprávní poradenství | Daň z příjmů | Mezinárodní vysílání zaměstnanců a zaměstnávání cizinců
  • RPA poradenství
  • Accace Office: Moderní online kancelář | Outsourcing administrativy | Správa datové schránky | Virtuální asistentka | Daňový hlídač | Hlídač insolvencí
  • Online konzultace
  • Balíčky služeb
Napište nám, co řešíte – rádi vám pomůžeme
crosschevron-leftarrow-leftarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram