Zpět do poradny
Contact Form - Poradna

Máte dotaz?

Chcete se s námi podělit o konkrétní problém, který momentálně řešíte? Věříme, že nejste sami, koho tato otázka trápí. Zašlete nám váš dotaz a my vám jej zodpovíme v naší poradně.

Zdarma v poradně odpovídáme na otázky týkající se české legislativy a využitelné pro širší publikum. Odpověď na specifické či úzce zaměřené dotazy vám rádi připravíme v rámci našeho placeného poradenství – s nabídkou vás budeme kontaktovat.

Oprava hlášení za předchozí období | Poradna

11. listopadu 2022

Jsme společnost s r.o. (plátce DPH), která má povinnost reportovat údaje o dovozu zboží v Intrastatu. Hlášení podáváme ve standardním rozsahu na měsíční bázi. K jedné dodávce zboží, kterou jsme reportovali v červnovém hlášení, jsme na základě uznané reklamace obdrželi v srpnu od dodavatele dobropis. V něm nám u 2 ks poškozeného zboží z celkových 10 ks poskytl slevu 10 %. Znamená to, že musíme opravit hlášení za období červen?

Snížení ceny dodaného a do Intrastatu vykázaného zboží na základě obdrženého dobropisu je jedním z důvodů, kdy je nutné vykázané údaje v původním hlášení opravit. Oprava se nemusí provádět pouze v případě, že rozdíl, o který je hodnota upravena, nepřesáhne 5 % původní částky. Fakt, zda byl limit překročen či nikoliv, významně ovlivňuje způsob vykazování.

Z uvedeného popisu situace rozumíme, že společnost v červnu obdržela jednu fakturu za nákup 10 ks stejného typu zboží. To pak v hlášení vykázala souhrnně v jedné větě. Jestliže by např. jeden kus zboží stál 10, v červnovém hlášení by bylo vykázáno zboží celkově za 100. Po poskytnutí slevy ve výši 10 % u dvou kusů zboží se hodnota dodávky změnila na 98. Celkový dopad je tedy rozdíl 2 % a společnost nemá povinnost opravit hlášení za měsíc červen.

Pokud by však společnost nakoupila zboží postupně a každý kus zboží vykázala samostatně na zvláštním řádku s hodnotou 10, poskytnutá sleva ve výši 10 % by pro dva samostatné řádky znamenala změnu hodnoty o více než 5 %. Pak by společnost byla povinna hlášení za měsíc červen opravit.

Nutno dodat, že dodatečná oprava jakéhokoliv nepřesně nebo chybně uvedeného údaje není na závadu. Proto pokud si nejste jistí, můžete přikročit k opravě údajů i za situace, kdy k tomu nejste ze zákona povinni.

Contact Form - Poradna

Máte dotaz?

Chcete se s námi podělit o konkrétní problém, který momentálně řešíte? Věříme, že nejste sami, koho tato otázka trápí. Zašlete nám váš dotaz a my vám jej zodpovíme v naší poradně.

Zdarma v poradně odpovídáme na otázky týkající se české legislativy a využitelné pro širší publikum. Odpověď na specifické či úzce zaměřené dotazy vám rádi připravíme v rámci našeho placeného poradenství – s nabídkou vás budeme kontaktovat.

Komplexní služby pro vaše podnikání

Soustřeďte se na jádro vašeho byznysu a administrativní, byrokratické a legislativní výzvy přenechte odborníkům. Podpoříme vás ve všech oblastech a obdobích vašeho podnikání.
  • Daňové poradenství: Daňové poradenství & hotline | Daňová přiznání | Daň z příjmů právnických osob | DPH poradenství | Mezinárodní daňové poradenství | Daň z příjmů fyzických osob | Mezinárodní vysílání zaměstnanců a zaměstnávání cizinců | Převodní ceny | Procesní zastupování
  • Právní poradenství: Obchodní právo | Korporátní právo | Pracovněprávní poradenství | Compliance programy | Právo nemovitostí | Whistleblowing | GDPR | Právo duševního vlastnictví | Sporná agenda | Veřejné zakázky | Automatizace smluvní dokumentace
  • Transakční a finanční poradenství: Due diligence | Ekonomické a finanční poradenství | Konsolidace | IFRS poradenství | Fúze & akvizice
  • Korporátní služby: Založení společnosti | Likvidace společnosti | Změny v obchodních společnostech | Virtuální sídlo a správa datové schránky | Korporátní dokumenty | Prodej ready-made společností | Registrace skutečných majitelů
  • Poradenství pro startupy
  • Účetnictví a reporting: Účetní služby | Online účetní portál | Digitalizace faktur | Statutární a manažerský reporting | Mezinárodní finanční reporting | Microsoft Dynamics NAV | Daňová přiznání | Odborná daňová, právní a finanční školení
  • Zpracování mezd a personalistika: Zpracování mezd | Online docházkový portál | Personalistika a HR | Online mzdový a HR portál | Pracovněprávní poradenství | Daň z příjmů | Mezinárodní vysílání zaměstnanců a zaměstnávání cizinců
  • RPA poradenství
  • Accace Office: Moderní online kancelář | Outsourcing administrativy | Správa datové schránky | Virtuální asistentka | Daňový hlídač | Hlídač insolvencí
  • Online konzultace
  • Balíčky služeb
Napište nám, co řešíte – rádi vám pomůžeme
crosschevron-leftarrow-leftarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram