Zpět do poradny
Contact Form - Poradna

Máte dotaz?

Chcete se s námi podělit o konkrétní problém, který momentálně řešíte? Věříme, že nejste sami, koho tato otázka trápí. Zašlete nám váš dotaz a my vám jej zodpovíme v naší poradně.

Zdarma v poradně odpovídáme na otázky týkající se české legislativy a využitelné pro širší publikum. Odpověď na specifické či úzce zaměřené dotazy vám rádi připravíme v rámci našeho placeného poradenství – s nabídkou vás budeme kontaktovat.

Prodej alkoholu do zahraničí – režim volného daňového oběhu | Poradna

15. srpna 2024
Prodej alkoholu do zahraničí

Jsme malá firma, která se zabývá prodejem alkoholických nápojů, a chtěli bychom naše prodeje rozšířit i za hranice České republiky. Našimi zákazníky budou pouze prodejci alkoholických nápojů (tj. firmy a podnikatelé), a chtěli bychom proto prodávat v režimu volného daňového oběhu. Co musíme zařídit pro to, abychom splnili všechny povinnosti vůči celnímu úřadu?

S účinností od 13. 2. 2023 musejí být veškeré dopravy uskutečňované v režimu volného daňového oběhu (VDO) mezi jednotlivými členskými státy Evropské unie nahlašovány prostřednictvím modulu e-VDO v systému EMCS (elektronický systém pro evidenci a sledování doprav vybraných výrobků).

Vy jako odesílatel se tak musíte registrovat jako tzv. evidovaný odesílatel vybraných výrobků v systému EMCS. Na základě této registrace vám bude přiděleno tzv. SEED ID evidovaného odesílatele. Zároveň váš zákazník musí být v tomto systému veden jako evidovaný příjemce.

Každou přepravu vašich výrobků je pak potřeba oznámit prostřednictvím e-VDO, kde ji zaevidujete a bude jí přiřazen jedinečný kód pro dopravu ve VDO (tzv. ARC kód). Ten je od roku 2023 postačujícím identifikátorem pro kontrolu zásilky a není tedy pro celní účely třeba přikládat vytištěný průvodní doklad.

Ostatní celní povinnosti spojené se spotřebními daněmi jsou pak zpravidla přeneseny na příjemce zboží, pokud se nedohodnete jinak.

Dále upozorňujeme, že jako osobě, která uvedla vybrané výrobky do volného oběhu, vám vzniká povinnost podat daňové přiznání ke spotřební dani. Zároveň vám však, jako evidovanému odesílateli, vzniká nárok na vrácení daně, a to za podmínek uvedených v ustanovení § 14 odst. 2 zákona o spotřebních daních.

Contact Form - Poradna

Máte dotaz?

Chcete se s námi podělit o konkrétní problém, který momentálně řešíte? Věříme, že nejste sami, koho tato otázka trápí. Zašlete nám váš dotaz a my vám jej zodpovíme v naší poradně.

Zdarma v poradně odpovídáme na otázky týkající se české legislativy a využitelné pro širší publikum. Odpověď na specifické či úzce zaměřené dotazy vám rádi připravíme v rámci našeho placeného poradenství – s nabídkou vás budeme kontaktovat.

Komplexní služby pro vaše podnikání

Soustřeďte se na jádro vašeho byznysu a administrativní, byrokratické a legislativní výzvy přenechte odborníkům. Podpoříme vás ve všech oblastech a obdobích vašeho podnikání.
  • Daňové poradenství: Daňové poradenství & hotline | Daňová přiznání | Daň z příjmů právnických osob | DPH poradenství | Spotřební a energetické daně | Mezinárodní daňové poradenství | Daň z příjmů fyzických osob | Přeshraniční vysílání zaměstnanců | Převodní ceny | Procesní zastupování
  • Právní poradenství: Obchodní právo | Korporátní právo | Pracovněprávní poradenství | Compliance programy | Právo nemovitostí | Whistleblowing | GDPR | Právo duševního vlastnictví | Sporná agenda | Veřejné zakázky | Dědictví a nástupnictví | Automatizace smluvní dokumentace
  • Transakční a finanční poradenství: Due diligence | Ekonomické a finanční poradenství | Konsolidace | IFRS poradenství | Fúze & akvizice
  • Korporátní služby: Založení společnosti | Likvidace společnosti | Změny v obchodních společnostech | Virtuální sídlo a správa datové schránky | Korporátní dokumenty | Prodej ready-made společností | Registrace skutečných majitelů
  • Poradenství pro startupy
  • Účetnictví a reporting: Účetní služby | Online účetní portál | Digitalizace faktur | Statutární a manažerský reporting | Mezinárodní finanční reporting | Microsoft Dynamics NAV | Daňová přiznání | Odborná daňová, právní a finanční školení
  • Zpracování mezd a personalistika: Zpracování mezd | Online docházkový portál | Personalistika a HR | Online mzdový a HR portál | Pracovněprávní poradenství | Daň z příjmů | Mezinárodní vysílání zaměstnanců a zaměstnávání cizinců
  • ESG poradenství a reporting
  • RPA poradenství
  • Accace Office: Moderní online kancelář | Outsourcing administrativy | Správa datové schránky | Virtuální asistentka | Daňový hlídač | Hlídač insolvencí
  • Online konzultace
  • Balíčky služeb
Napište nám, co řešíte – rádi vám pomůžeme
crosschevron-leftarrow-leftarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram