ZÍSKEJTE ZDARMA PŘÍSTUP K
Sledujeme nepřetržitě legislativní úpravy a pravidelně informujeme o změnách, které mohou mít dopad na vaše podnikání. Chcete i vy dostávat zajímavé odborné články a studie, užitečné tipy, informace o novinkách a legislativních změnách přímo do vaší emailové schránky?
Na co se můžete těšit? Nahlédněte do našeho Newsroomu .
Zašleme vám pouze informace, které budeme pokládat za užitečné pro vás a vaši společnost. S vašimi osobními údaji nakládáme v souladu se zásadami Ochrany osobních údajů a Prohlášení ke GDPR.
Nemůžete se přihlásit? Zkuste tuto stránku.
Jsme menší e-shop a pravidelně našim zákazníkům posíláme různé nabídky. Dočetl jsem se, že bychom k zasílání nabídek zákazníkům měli mít jejich souhlas, je to tak? Existují případy, kdy je možné zaslat zákazníkům nabídku i bez jejich souhlasu? Je pravda, že pokud budeme získávat souhlas zákazníků, musí se jednat o dvojitý souhlas?
V případě e-shopu je v praxi běžné, že obchodní sdělení jsou zasílána primárně jeho zákazníkům. Získá-li provozovatel e‑shopu od svého zákazníka elektronický kontakt (např. e-mail) v souvislosti s prodejem výrobků či služeb, je zasílání obchodních sdělení bez souhlasu možné. V takové situaci již totiž mezi e-shopem a daným zákazníkem existuje právní vztah.
Na takto získaný e-mail může provozovatel e-shopu zaslat obchodní sdělení při splnění níže uvedených podmínek:
Pokud nedojde ke splnění výše uvedených podmínek, je skutečně nutné získat od zákazníka souhlas se zasíláním obchodních sdělení.
Upozorňujeme, že za obchodní sdělení jsou považovány všechny formy sdělení, včetně reklamy a vybízení k návštěvě internetových stránek, určené k přímé či nepřímé podpoře zboží či služeb nebo image podnikatele, které podnikatel zasílá svým zákazníkům nebo potenciálním zákazníkům.
Rovněž upozorňujeme na skutečnost, že obchodní sdělení nelze zasílat ani na e-mailové adresy volně přístupné na internetu. Obchodní sdělení je skutečně možné zasílat pouze zákazníkům za splnění výše uvedených podmínek nebo pokud k tomu daná osoba udělí souhlas.
Nařízení GDPR nevyžaduje získávání dvojitého souhlasu. Nicméně Úřad pro ochranu osobních údajů v určitých případech získání dvojitého souhlasu doporučuje. Jedná se např. o případy zasílání newsletteru. V takovém případě je doporučováno, aby návštěvník webových stránek potvrdil svůj zájem o zasílání newsletteru kliknutím na odkaz v e-mailu, který mu bude zaslán po vyplnění údajů potřebných k zasílání newsletteru (princip tzv. double opt-in). Tímto dvojitým ověřením vůle návštěvníka webových stránek se tak předejde situacím, kdy by provozovatel e-shopu odesílal obchodní sdělení na e-mailovou adresu osoby, která si takové zasílání nepřeje nebo jejíž e-mail uvedl někdo jiný.