ZÍSKEJTE ZDARMA PŘÍSTUP K
Sledujeme nepřetržitě legislativní úpravy a pravidelně informujeme o změnách, které mohou mít dopad na vaše podnikání. Chcete i vy dostávat zajímavé odborné články a studie, užitečné tipy, informace o novinkách a legislativních změnách přímo do vaší emailové schránky?
Na co se můžete těšit? Nahlédněte do našeho Newsroomu .
Zašleme vám pouze informace, které budeme pokládat za užitečné pro vás a vaši společnost. S vašimi osobními údaji nakládáme v souladu se zásadami Ochrany osobních údajů a Prohlášení ke GDPR.
Nemůžete se přihlásit? Zkuste tuto stránku.
Týká se: Daň z příjmů právnických osob
Společnost uspořádala akci pro své stávající klienty u příležitosti jejího výročí. Na akci probíhaly různé společenské a sportovní aktivity (kulečník, bowling, laserová střelnice, golfový trenažer, vystoupení kouzelníka). K tanci hrála hudební skupina a DJ, k dispozici byl foto koutek, sauna a vířivka. Společnost klientům hradila i ubytování. Na akci proběhla také prezentace výsledků společnosti, nové strategie, vize do budoucna a bylo představeno nové logo společnosti.
Dle argumentace společnosti byla akce zorganizována za účelem budování pozice značky a jména firmy. Společenské aktivity sloužily pouze jako doprovodný program. Vynaložené náklady společnost ošetřila jako daňově uznatelné náklady na reklamu. K prokázání reklamní akce měla společnost připravenou podpůrnou dokumentaci, která zahrnovala seznam účastníků, fotodokumentaci a videozáznam o průběhu akce.
Nejvyšší správní soud v daném rozsudku č.j. 10 Afs 113/2021 – 50 v prvé řadě uvedl, že výčet nákladů na reprezentaci uvedený v zákoně o daních z příjmů je pouze demonstrativní. Obecně se jedná o plnění, která jsou svým charakterem určena k přímé spotřebě nebo obdarování konkrétní osoby. Na základě předchozí související judikatury může mít obdarování formu dopravy, vstupného nebo stravování.
Náklady na reklamu na rozdíl od nákladů na reprezentaci slouží k nalezení nových zákazníků. Nejvyšší správní soud tedy posoudil dané výdaje jako výdaje na reprezentaci, a nikoliv jako klientem dokladované náklady na reklamu.