ZÍSKEJTE ZDARMA PŘÍSTUP K
Sledujeme nepřetržitě legislativní úpravy a pravidelně informujeme o změnách, které mohou mít dopad na vaše podnikání. Chcete i vy dostávat zajímavé odborné články a studie, užitečné tipy, informace o novinkách a legislativních změnách přímo do vaší emailové schránky?
Na co se můžete těšit? Nahlédněte do našeho Newsroomu .
Zašleme vám pouze informace, které budeme pokládat za užitečné pro vás a vaši společnost. S vašimi osobními údaji nakládáme v souladu se zásadami Ochrany osobních údajů a Prohlášení ke GDPR.
Nemůžete se přihlásit? Zkuste tuto stránku.
Také v letošním roce si vás dovolujeme informovat o povinnostech souvisejících se skončením účetního období. Jedná se o:
Řádná účetní závěrka by měla být projednána a schválena na valné hromadě společnosti nejpozději do 6 měsíců od konce účetního období. Pokud tedy účetní období skončilo 31. prosince 2024, účetní závěrka by měla být projednána do 30. června 2025.
Současně s účetní závěrkou se valné hromadě předkládá návrh na rozdělení zisku nebo vypořádání ztráty. O samotné výplatě podílu na zisku a jiných vlastních zdrojích rozhoduje statutární orgán. Tomuto rozhodnutí musí předcházet provedení tzv. balančních a insolvenčních testů, na základě kterých se posuzuje, zda je výplata zisku přípustná. Dokumenty, včetně účetní závěrky a případně i výroční zprávy (pokud ji společnost zpracovává), je následně potřeba uložit do sbírky listin, a to nejpozději do 12 měsíců od rozvahového dne.
U středních a velkých účetních jednotek je návrh na rozdělení zisku nebo úhradu ztráty povinnou součástí přílohy účetní závěrky. Pokud je tato informace v příloze obsažena, není nutné vyhotovovat samostatné rozhodnutí s návrhem na rozdělení zisku nebo vypořádání ztráty.
V případě, že společnost neuloží řádnou nebo mimořádnou účetní závěrku do sbírky listin za nejméně dvě po sobě jdoucí účetní období a zároveň se rejstříkovému soudu nepodaří společnost v této věci kontaktovat, hrozí společnosti uložení pořádkové pokuty (a to i opakovaně) případně až zrušení společnosti bez likvidace.
V této souvislosti rovněž doporučujeme ověřit, jestli má společnost řádně zapsaného skutečného majitele v evidenci skutečných majitelů a zda tento zápis odpovídá aktuálním skutečnostem. V opačném případě může dle zákona o evidenci skutečných majitelů dojít k sistaci (pozastavení výkonu) hlasovacích práv na valné hromadě společnosti, případně k nemožnosti vyplatit podíl na zisku.
Rádi vám s uvedenými povinnostmi a přípravou potřebné dokumentace pomůžeme, neváhejte se na nás obrátit.
V nabídce našich služeb najdete: