ZÍSKEJTE ZDARMA PŘÍSTUP K
Sledujeme nepřetržitě legislativní úpravy a pravidelně informujeme o změnách, které mohou mít dopad na vaše podnikání. Chcete i vy dostávat zajímavé odborné články a studie, užitečné tipy, informace o novinkách a legislativních změnách přímo do vaší emailové schránky?
Na co se můžete těšit? Nahlédněte do našeho Newsroomu .
Zašleme vám pouze informace, které budeme pokládat za užitečné pro vás a vaši společnost. S vašimi osobními údaji nakládáme v souladu se zásadami Ochrany osobních údajů a Prohlášení ke GDPR.
Nemůžete se přihlásit? Zkuste tuto stránku.
Prodávám zboží v ČR (mám velkoobchod), jsem plátce DPH. Náš zákazník (také plátce DPH) reklamoval část dodaného zboží z důvodu jeho poškození. Zákazníkovi jsme vyhověli a domluvili jsme se na slevě z původní ceny. Jak mám správně vystavit opravný doklad a jaké datum mám uvést pro účely DPH?
Podle platného českého zákona o DPH musí opravný daňový doklad obsahovat následující údaje:
Ve vašem případě se jedná o opravu základu daně (ceny prodaného zboží) z důvodu dodatečně uplatněné slevy. Oprava základu daně se proto považuje za samostatné zdanitelné plnění, které je uskutečněné dnem, kdy nastaly skutečnosti rozhodné pro provedení opravy. V podobných případech se standardně vychází z okamžiku uznání slevy zákazníkovi, tj. kdy se strany dohodnou na slevě.
Pokud jste slevu přiznali až v březnu 2025, vystavíte opravný daňový doklad s uvedenými náležitostmi, a to s březnovým datem uskutečnění zdanitelného plnění. Tento opravný doklad následně doručíte odběrateli a zahrnete ho do svého březnového DPH přiznání.