Zpět do poradny
Contact Form - Poradna

Máte dotaz?

Chcete se s námi podělit o konkrétní problém, který momentálně řešíte? Věříme, že nejste sami, koho tato otázka trápí. Zašlete nám váš dotaz a my vám jej zodpovíme v naší poradně.

Zdarma v poradně odpovídáme na otázky týkající se české legislativy a využitelné pro širší publikum. Odpověď na specifické či úzce zaměřené dotazy vám rádi připravíme v rámci našeho placeného poradenství – s nabídkou vás budeme kontaktovat.

Opravný daňový doklad z pohledu DPH | Poradna

25. března 2025

Prodávám zboží v ČR (mám velkoobchod), jsem plátce DPH. Náš zákazník (také plátce DPH) reklamoval část dodaného zboží z důvodu jeho poškození. Zákazníkovi jsme vyhověli a domluvili jsme se na slevě z původní ceny. Jak mám správně vystavit opravný doklad a jaké datum mám uvést pro účely DPH?

Podle platného českého zákona o DPH musí opravný daňový doklad obsahovat následující údaje:

  • identifikaci dodavatele (je vhodné uvést obchodní jméno, adresu a IČO),
  • identifikaci odběratele,
  • DIČ dodavatele i odběratele,
  • číslo původní faktury, kterou opravujete,
  • důvod opravy,
  • rozdíl mezi původním a opraveným základem daně,
  • rozdíl mezi původní a opravenou DPH,
  • rozdíl mezi původní a opravenou celkovou částkou, kterou jste jako dodavatel obdržel nebo máte obdržet za prodané zboží,
  • datum uskutečnění zdanitelného plnění (viz níže).

Ve vašem případě se jedná o opravu základu daně (ceny prodaného zboží) z důvodu dodatečně uplatněné slevy. Oprava základu daně se proto považuje za samostatné zdanitelné plnění, které je uskutečněné dnem, kdy nastaly skutečnosti rozhodné pro provedení opravy. V podobných případech se standardně vychází z okamžiku uznání slevy zákazníkovi, tj. kdy se strany dohodnou na slevě.

Pokud jste slevu přiznali až v březnu 2025, vystavíte opravný daňový doklad s uvedenými náležitostmi, a to s březnovým datem uskutečnění zdanitelného plnění. Tento opravný doklad následně doručíte odběrateli a zahrnete ho do svého březnového DPH přiznání.

Nikita Li
Tax Consultant | Accace s.r.o.
Napište nám
Stanislav Železný
Tax Partner | Accace s.r.o.
Domluvit online schůzku
Contact Form - Poradna

Máte dotaz?

Chcete se s námi podělit o konkrétní problém, který momentálně řešíte? Věříme, že nejste sami, koho tato otázka trápí. Zašlete nám váš dotaz a my vám jej zodpovíme v naší poradně.

Zdarma v poradně odpovídáme na otázky týkající se české legislativy a využitelné pro širší publikum. Odpověď na specifické či úzce zaměřené dotazy vám rádi připravíme v rámci našeho placeného poradenství – s nabídkou vás budeme kontaktovat.

Komplexní služby pro vaše podnikání

Soustřeďte se na jádro vašeho byznysu a administrativní, byrokratické a legislativní výzvy přenechte odborníkům. Podpoříme vás ve všech oblastech a obdobích vašeho podnikání.
  • Daňové poradenství: Daňové poradenství & hotline | Daňová přiznání | Daň z příjmů právnických osob | DPH poradenství | Spotřební a energetické daně | Mezinárodní daňové poradenství | Daň z příjmů fyzických osob | Přeshraniční vysílání zaměstnanců | Převodní ceny | Procesní zastupování
  • Právní poradenství: Obchodní právo | Korporátní právo | Pracovněprávní poradenství | Compliance programy | Právo nemovitostí | Whistleblowing | GDPR | Právo duševního vlastnictví | Sporná agenda | Veřejné zakázky | Dědictví a nástupnictví | Automatizace smluvní dokumentace
  • Transakční a finanční poradenství: Due diligence | Ekonomické a finanční poradenství | Konsolidace | IFRS poradenství | Fúze & akvizice
  • Korporátní služby: Založení společnosti | Likvidace společnosti | Změny v obchodních společnostech | Virtuální sídlo a správa datové schránky | Korporátní dokumenty | Prodej ready-made společností | Registrace skutečných majitelů
  • Poradenství pro startupy
  • Účetnictví a reporting: Účetní služby | Online účetní portál | Digitalizace faktur | Statutární a manažerský reporting | Mezinárodní finanční reporting | Microsoft Dynamics NAV | Daňová přiznání | Odborná daňová, právní a finanční školení
  • Zpracování mezd a personalistika: Zpracování mezd | Online docházkový portál | Personalistika a HR | Online mzdový a HR portál | Pracovněprávní poradenství | Daň z příjmů | Mezinárodní vysílání zaměstnanců a zaměstnávání cizinců
  • ESG poradenství a reporting
  • RPA poradenství
  • Accace Office: Moderní online kancelář | Outsourcing administrativy | Správa datové schránky | Virtuální asistentka | Daňový hlídač | Hlídač insolvencí
  • Online konzultace
  • Balíčky služeb
Napište nám, co řešíte – rádi vám pomůžeme
crosschevron-leftarrow-leftarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram