Upozornění na podvodné pracovní nabídky >> Společnost Accace nenabírá nové zaměstnance přes Telegram, WhatsApp, ani jiné podobné kanály. Všechny nabídky práce najdete výhradně na oficiálních platformách (webové stránky Accace, Jobs, Juristic, profily Accace na sociálních sítích LinkedIn, Facebook, Instagram).
Zpět do poradny
Contact Form - Poradna

Máte dotaz?

Chcete se s námi podělit o konkrétní problém, který momentálně řešíte? Věříme, že nejste sami, koho tato otázka trápí. Zašlete nám váš dotaz a my vám jej zodpovíme v naší poradně.

Zdarma v poradně odpovídáme na otázky týkající se české legislativy a využitelné pro širší publikum. Odpověď na specifické či úzce zaměřené dotazy vám rádi připravíme v rámci našeho placeného poradenství – s nabídkou vás budeme kontaktovat.

Proč se stát dobrovolným plátcem DPH? | Poradna

20. listopadu 2022

Proč bych se měl dobrovolně stát plátcem DPH? Co k registraci bude potřeba?

Plátce DPH

Ze zákona se plátcem DPH stává subjekt, který 12 po sobě jdoucích měsíců překročil obrat 1 milion korun. Plátcem DPH se ale subjekt může stát i dobrovolně, bez splnění uvedené podmínky.

Důvody, pro které by se subjekt měl stát dobrovolným plátcem DPH

  • většina jeho zákazníků jsou plátci DPH,
  • uvažuje o koupi hodnotnějšího majetku,
  • nakupuje zboží nebo služby s vyšší sazbou DPH, než se kterou zboží a služby prodává,
  • má vysoké vstupní náklady,
  • obchoduje se zahraničím.

Nevýhody plátcovství DPH

Pokud se dobrovolně subjekt přihlásí k plátcovství DPH, přináší to s sebou i nezbytnou administrativu. Každý plátce DPH má povinnost vystavovat daňové doklady, podávat daňové přiznání k dani z přidané hodnoty a kontrolní hlášení, případně i další nezbytné reporty. Termíny pro podání jsou dané zákonem a je třeba je dodržovat.

Jak se dobrovolně zaregistrovat?

Pokud se subjekt rozhodne k dobrovolné registraci k plátcovství DPH, je potřeba vyplnit žádost k registraci plátce DPH a následně ji podat na finanční správu na registr plátců DPH. Registrační formulář je možné podat pouze elektronicky, a to online přes aplikaci finanční správy EPO nebo prostřednictvím datové schránky. V registraci je, v návaznosti na její typ, potřeba například vyplnit:

  • sídlo právnické osoby nebo adresu místa pobytu fyzické osoby,
  • typ a číslo bankovního účtu,
  • obrat za posledních 12 po sobě jdoucích měsíců,
  • důvod dobrovolné registrace,
  • předpokládaná částka ročního obratu
  • a další.

Finanční úřad je povinný se k žádosti o registraci vyjádřit do 30 dnů. Pokud žádost schválí, vystaví rozhodnutí o registraci k DPH. Plátcem DPH se žadatel stává dnem následujícím po obdržení rozhodnutí.

Eliška Kotašková
Tax Consultant | Accace s.r.o.
Napište nám
Stanislav Železný
Tax Partner | Accace s.r.o.
Domluvit online schůzku
Contact Form - Poradna

Máte dotaz?

Chcete se s námi podělit o konkrétní problém, který momentálně řešíte? Věříme, že nejste sami, koho tato otázka trápí. Zašlete nám váš dotaz a my vám jej zodpovíme v naší poradně.

Zdarma v poradně odpovídáme na otázky týkající se české legislativy a využitelné pro širší publikum. Odpověď na specifické či úzce zaměřené dotazy vám rádi připravíme v rámci našeho placeného poradenství – s nabídkou vás budeme kontaktovat.

Komplexní služby pro vaše podnikání

Soustřeďte se na jádro vašeho byznysu a administrativní, byrokratické a legislativní výzvy přenechte odborníkům. Podpoříme vás ve všech oblastech a obdobích vašeho podnikání.
  • Daňové poradenství: Daňové poradenství & hotline | Daňová přiznání | Daň z příjmů právnických osob | DPH poradenství | Spotřební a energetické daně | Mezinárodní daňové poradenství | Daň z příjmů fyzických osob | Přeshraniční vysílání zaměstnanců | Převodní ceny | Procesní zastupování
  • Právní poradenství: Obchodní právo | Korporátní právo | Pracovněprávní poradenství | Compliance programy | Právo nemovitostí | Whistleblowing | GDPR | Právo duševního vlastnictví | Sporná agenda | Veřejné zakázky | Dědictví a nástupnictví | Automatizace smluvní dokumentace
  • Transakční a finanční poradenství: Due diligence | Ekonomické a finanční poradenství | Konsolidace | IFRS poradenství | Fúze & akvizice
  • Korporátní služby: Založení společnosti | Likvidace společnosti | Změny v obchodních společnostech | Virtuální sídlo a správa datové schránky | Korporátní dokumenty | Prodej ready-made společností | Registrace skutečných majitelů
  • Poradenství pro startupy
  • Účetnictví a reporting: Účetní služby | Online účetní portál | Digitalizace faktur | Statutární a manažerský reporting | Mezinárodní finanční reporting | Microsoft Dynamics NAV | Daňová přiznání | Odborná daňová, právní a finanční školení
  • Zpracování mezd a personalistika: Zpracování mezd | Online docházkový portál | Personalistika a HR | Online mzdový a HR portál | Pracovněprávní poradenství | Daň z příjmů | Mezinárodní vysílání zaměstnanců a zaměstnávání cizinců
  • ESG poradenství a reporting
  • RPA poradenství
  • Accace Office: Moderní online kancelář | Outsourcing administrativy | Správa datové schránky | Virtuální asistentka | Daňový hlídač | Hlídač insolvencí
  • Online konzultace
  • Balíčky služeb
Napište nám, co řešíte – rádi vám pomůžeme
crosschevron-leftarrow-leftarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram