Zpět do poradny
Contact Form - Poradna

Máte dotaz?

Chcete se s námi podělit o konkrétní problém, který momentálně řešíte? Věříme, že nejste sami, koho tato otázka trápí. Zašlete nám váš dotaz a my vám jej zodpovíme v naší poradně.

Zdarma v poradně odpovídáme na otázky týkající se české legislativy a využitelné pro širší publikum. Odpověď na specifické či úzce zaměřené dotazy vám rádi připravíme v rámci našeho placeného poradenství – s nabídkou vás budeme kontaktovat.

Jak postupovat, vznikne-li společnosti přeplatek na dani z příjmů? | Poradna

13. srpna 2025

Naše společnost při přípravě daňového přiznání zjistila, že na zálohách na daň z příjmů uhradila více, než je její konečná daňová povinnost. Jak můžeme o vzniklý přeplatek požádat a kdy můžeme očekávat jeho vrácení? Platí, že čím dříve bude přiznání podáno, tím dříve nám bude přeplatek vrácen?

Situací, kdy může společnosti na základě podání daňového přiznání vzniknout přeplatek, je více. Jeho vracení správcem daně však není automatické. Daňový subjekt musí podat žádost o vrácení přeplatku.

Žádost o vrácení přeplatku je součásti formuláře daňového přiznání. Daňový subjekt tak jednoduše v rámci přípravy přiznání může vyplnit i žádost a podat ji společně s formulářem. Při vyplňování bankovního účtu by měla společnost myslet na to, že lze uvést pouze účet, který byl u správce daně registrován. Na jiný účet finanční úřad přeplatek nevrátí.

Obecná lhůta pro vrácení přeplatku je 30 dnů po uplynutí lhůty pro podání daňového přiznání. Pokud tedy daňový subjekt podá žádost o vrácení přeplatku společně s daňovým přiznáním:

  • ve lhůtě do 1. dubna po skončení zdaňovacího období, je lhůta pro vrácení přeplatku do 2. května,
  • ve lhůtě do 2. května po skončení zdaňovacího období, je lhůta pro vrácení přeplatku do 1. června,
  • ve lhůtě do 1. července po skončení zdaňovacího období, je lhůta pro vrácení přeplatku do 1. srpna.

Závěrem je vhodné dodat, že správce daně vrátí přeplatek pouze tehdy, je-li vyšší než 200 Kč a zároveň vůči daňovému subjektu neeviduje nedoplatek jiné daně.  

Stela Bartošová
Junior Tax Consultant | Accace s.r.o.
Napište nám
Karolína Čeplová
Manager | Accace s.r.o.
Napište nám
Contact Form - Poradna

Máte dotaz?

Chcete se s námi podělit o konkrétní problém, který momentálně řešíte? Věříme, že nejste sami, koho tato otázka trápí. Zašlete nám váš dotaz a my vám jej zodpovíme v naší poradně.

Zdarma v poradně odpovídáme na otázky týkající se české legislativy a využitelné pro širší publikum. Odpověď na specifické či úzce zaměřené dotazy vám rádi připravíme v rámci našeho placeného poradenství – s nabídkou vás budeme kontaktovat.

Komplexní služby pro vaše podnikání

Soustřeďte se na jádro vašeho byznysu a administrativní, byrokratické a legislativní výzvy přenechte odborníkům. Podpoříme vás ve všech oblastech a obdobích vašeho podnikání.
  • Daňové poradenství: Daňové poradenství & hotline | Daňová přiznání | Daň z příjmů právnických osob | DPH poradenství | Spotřební a energetické daně | Převodní ceny | Mezinárodní daňové poradenství | Daň z příjmů fyzických osob | Přeshraniční vysílání zaměstnanců | Procesní zastupování
  • Právní poradenství: Obchodní právo | Korporátní právo | Pracovní právo | Compliance programy | Právo nemovitostí | Whistleblowing | GDPR | Právo duševního vlastnictví | Sporná agenda | Veřejné zakázky | Dědictví a nástupnictví | Zdravotnické právo | Automatizace smluvní dokumentace
  • Transakční a finanční poradenství: Due diligence | Ekonomické a finanční poradenství | Konsolidace | IFRS poradenství | Fúze & akvizice
  • Korporátní služby: Založení společnosti | Likvidace společnosti | Změny v obchodních společnostech | Virtuální sídlo a správa datové schránky | Korporátní dokumenty | Prodej ready-made společností | Registrace skutečných majitelů
  • Poradenství pro startupy
  • Účetnictví a reporting: Účetní služby | Online účetní portál | Digitalizace faktur | Statutární a manažerský reporting | Mezinárodní finanční reporting | Microsoft Dynamics NAV | Daňová přiznání | Odborná daňová, právní a finanční školení
  • Mzdové účetnictví: Docházka | Výpočty mezd | Reporty | Konzultace | Elektronické výplatní pásky | Odvody | Roční zúčtování daně | Legislativní podpora
  • HR outsourcing: HR Operativa | HR procesy | HR strategie | Interim HR | Personální poradenství | Pracovněprávní dokumentace | Reporting
  • ESG poradenství a reporting
  • RPA poradenství
  • Accace Office: Moderní online kancelář | Outsourcing administrativy | Správa datové schránky | Virtuální asistentka | Daňový hlídač | Hlídač insolvencí | Rejstříkový hlídač
  • Online konzultace
  • Balíčky služeb
Napište nám, co řešíte – rádi vám pomůžeme
crosschevron-leftarrow-leftarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram