Zpět na novinky
Mailchimp - subscribe form sidebar

Vítězové mezinárodního akceleračního programu AceON se představili na slavnostním finále v Bratislavě

16. prosince 2024
Tento článek je dostupný také v
angličtiněrumunštině
aceon accelerator podzim 2024

AceON Accelerator, který jsme před dvěma lety založili ve spolupráci s prestižním VC fondem ZAKA, úspěšně uzavřel další program pro evropské startupy ve fázi nápadu nebo pre-seed.

Od 15. října do 28. listopadu spolupracoval AceON s 21 startupy z 13 zemí, mezi nimiž byly například Slovensko, Česká republika, Polsko, Španělsko nebo Gruzie. Finále programu, tzv. Demo Day, se konalo v našem novém eventovém prostoru UNICORNER v bratislavské kanceláři.

Do závěrečného kola programu se probojovalo 18 týmů, které představily své pozoruhodné produkty. Zavázali jsme se investovat 40 000 € do dvou z nich – a svůj slib jsme splnili. 

Vybrané startupy představuje Peter Pašek, Managing Director & Partner Accace Slovensko: „Během našeho posledního Demo Day jsme viděli 18 kvalitních prezentací od startupů napříč různými odvětvími, od Enterprise Tech a MarTech po Cybersecurity a EdTech. Rozhodli jsme se investovat do startupů ARtttify a SentiVue, protože nás přesvědčili jejich zkušení zakladatelé. Ti nejenže rozumějí potřebám svých zákazníků, ale také ukazují univerzálnost a schopnost ověřit prosadit se a prodávat svá řešení na globální úrovni.“

ARtttify a SentiVue získaly 40 000 €

Investiční komisi tvořili kromě Petera Paška také Ján Kasper, spoluzakladatel a Managing Partner ZAKA, a investiční experti Ján Búza a Andrej Petrus ze ZAKA. Po pečlivém zhodnocení se jako jasní favorité ukázali startupy ARtttify a SentiVue.

ARtttify z Gruzie pomáhá značkám generovat leady

ARtttify, založený v roce 2024 Mariam Kharazishvili a Aamirem Abidem, je platforma poháněná umělou inteligencí, která přetváří způsob generování leadů pro B2C značky. Během několika minut mohou značky vytvořit a spustit gamifikované promo akce a soutěže, které zvyšují zapojení, dosahují virálního šíření a generují kvalitní leady připravené ke konverzi.

Během prvních měsíců ARtttify umožnil značkám spustit více než 40 úspěšných soutěží, které přinesly 120 000 leadů, z nichž 21 000 se přímo proměnilo v zákazníky. Platforma rychle získává popularitu, má čekací listinu s více než 200 značkami a komunitu 150 000 účastníků kampaní.

SentiVue z Portugalska zvyšuje zákaznickou interakci a loajalitu

SentiVue, založený Mohamedem Hani ElMasrym, chápe, jak důležité je splnit a překonat očekávání zákazníků. Jejich platforma využívající umělou inteligenci umožňuje firmám proměnit každou interakci se zákazníkem v užitečné poznatky. Díky tomu mohou týmy proaktivně snižovat riziko odlivu zákazníků, zlepšovat výkon a budovat dlouhodobou loajalitu.

V rámci prvního proof of concept pomohla SentiVue jednomu klientovi snížit čas potřebný na monitoring hovorů o 75 %, čímž ušetřila 16 pracovních dní měsíčně. Během posledních tří týdnů zahájili spolupráci s 30 potenciálními klienty.

Program zaměřený na validaci nápadů a škálování produktů 

Akcelerační program jsme navrhli tak, aby poskytl zakladatelům klíčové znalosti a podporu potřebnou k růstu jejich podnikání. Tým AceON připravil intenzivní rozvrh přednášek na témata jako oceňování a ředění podílů, pochopení rizikového kapitálu a fundraisingu, term sheet, obchodní modely a další.

Důležitou součástí programu byly také workshopy zaměřené na validaci, které jsou klíčové pro tvorbu produktů, o něž mají zákazníci skutečný zájem. Startupy měly rovněž příležitost konzultovat s mentory, včetně odborníků z oboru a manažerů na úrovni C-level, kteří jim pomohli zpřesnit růstové strategie a zefektivnit cestu k dosažení stanovených milníků.

Přípravy na jarní program v roce 2025

Po ukončení letošních akceleračních programů se AceON Accelerator připravuje na svou pátou sérii. Zájemci o účast se mohou již nyní přihlásit k odběru upozornění na Spring Accelerator 2025. AceON opět nabídne zakladatelům nezbytné know-how, investice a mnoho dalšího.

Vítězové Jarního programu 2024

AceON Accelerator je společným projektem Accace a ZAKA VC. Podporujeme startupy z různých zemí Evropy i mimoevropských regionů, a zvyšujeme tak jejich šance na úspěšný vstup na trh i rychlý růst. Náš třetí mezinárodní akcelerační program vyvrcholil velkým slavnostním finále v Bratislavě.

Co děláme pro startupy v akceleračních programech?

Program sestává z intenzivních sezení s odborníky, kteří zakladatelům startupů přednášejí na různá témata a diskutují s nimi o finančních otázkách, vývoji produktů, investicích i venture kapitálu. Školení jsou pečlivě rozvržena tak, aby účastníci získali všeobecný přehled, jak to „chodí“ v ekosystému startupů.

Během programu jsme spolupracovali s 29 úžasnými mentory, kteří byli ochotni se začínajícím podnikatelům věnovat a podělit se o své zkušenosti z vlastních začátků.

Založení a vedení startupu je nesmírně náročný úkol vyžadující velké úsilí a odhodlání, stejně jako odvahu a touhu nevzdávat se. Toho se však nebojíme. Tyto nezbytné vlastnosti jsme viděli u mnoha účastníků našeho programu, zejména u těch, kteří se prezentovali na letošním slavnostním finále – Demo Day 2024. 

Na Demo Day jsme vybrali 10 nejlepších startupů

Demo Day se konal 23. května v Bratislavě. Z celkového počtu 36 startupových týmů, účastnících se jarního programu, jsme během dvou měsíců vybrali finálovou desítku, která dostala příležitost prezentovat svá inovativní řešení na pódiu před 80 hosty. Mezi nimi nechyběli podnikatelé, investoři a top manažeři z místní startupové komunity.

Všechny startupy představily své projekty, jimiž se snaží přispět k řešení rozličných problémů v naší společnosti či ve firmách. Finalisté pocházejí z nejrůznějších regionů, od Portugalska po Gruzii:

1. Cerebria Tech ze Slovenska: B2B platforma, která poskytuje velké množství dat a umožňuje společnostem zvýšit výnosy. Platforma nabízí komplexní informace o potenciálních zákaznících z více než 10 důvěryhodných zdrojů. 

2. Swayme z Polska: Platforma spojující uživatele sociálních médií s podniky, které nabízejí slevy a speciální nabídky za zveřejnění a označení jejich produktů nebo služeb na Instagramu. 

3. Stride z Rumunska: Mobilní aplikace pro kuřáky, kteří chtějí se svým zlozvykem skoncovat. Využívá poznatky kognitivně-behaviorální terapie. 

4. Biterium AI z Gruzie: Přináší prevenci a zlepšení kardiovaskulárního zdraví prostřednictvím cloudového řešení SaaS pro poskytovatele zdravotní péče a konverzační mobilní aplikace. 

5. Progalit z Ukrajiny: SaMD (z anglického Software as a Medical Device – software jako zdravotnický prostředek) zajišťující automatizaci léčby a prevenci ledvinových kamenů (urolitiázy). 

6. Jusi z Portugalska: Zjednodušuje vývoj aplikací – odhadne rozpočet a časový plán vývoje a přidělí jej správnému vývojáři. 

7. Cloudcrop z Gruzie: Digitální „agronom“ pro všechny skleníky, který napomáhá výraznému růstu zisku. 

8. ContextMinds z České republiky: Startup SaaS, který marketingovým agenturám, malým a středním podnikům a content marketérům šetří čas a peníze při plánování obsahu. 

9. Eternity.ac z Polska: Vytváření digitálních klonů (B2C, B2B). 

10. Gameblyo z Polska: Mobilní hra léčící tupozrakost – onemocnění postihující zrak a mozek. 

Porota a diváci se na vítězi neshodli 

bsolutního vítěze vybrala porota ve složení Ján Kasper (Co-founder & Managing Partner, ZAKA VC), Peter Pašek (Managing Director & Partner, Accace Slovakia) a Andrej Petrus (Head of Investment Committee, ZAKA VC).

Bylo těžké vybrat ten nejlepší, protože se akcelerátoru účastnila spousta velmi dobrých startupů. Nakonec byla vítězem Jarního akcelerátoru 2024 vyhlášena společnost Cerebria Tech, ale v těsném závěsu se umístil Cloudcrop, který nakonec skončil druhý.

Našich 80 hostů v publiku mělo také možnost hlasovat a udělit cenu People´s Choice Award svému oblíbenému týmu. Nejvíce hlasů získal polský startup Swayme, který okouzlil nejen svým řešením, ale také veselou povahou svých zakladatelů. Gratulujeme! 

Již nyní chystáme podzimní program, který bude ještě lepší

AceON Accelerator a jeho tým se už těší na další startupy v podzimním programu, který bude zahájen v říjnu 2024. Přihlásit se mohou všechny škálovatelné startupy, jež vyvíjejí platformu, SaaS řešení nebo online nástroj, který mohou rychle vypustit do světa. Sledujte sociální sítě AceON nebo se přihlaste k odběru upomínek na webových stránkách. Nenechte si ujít příležitost stát se součástí mezinárodního akceleračního programu AceON Accelerator, který založili silní partneři Accace a ZAKA VC.

Vítězové Jarního programu 2023

aceon

Rozvíjet ekosystém a podpořit začínající startupy vzděláváním či investicí – to je mise, pro kterou jsme se spojili s rodinným venture office ZAKA VC. Společně jsme založili akcelerátor AceON s mezinárodním přesahem. Prvním jarním kolem si prošlo 17 startupů a porota se v průběhu finálového prezentačního Demo Day rozhodla pro dva vítězné týmy.

Po necelých dvou měsících intenzívního programu, který sestával ze 14 workshopů a desítek hodin mentoringu, se do finálového Demo Day probojovalo 13 týmů z českých a slovenských startupů. O nejlepším pitch decku rozhodovala během večera v Campus Coworkingu porota ve složení Peter Pašek (Managing Director & Partner Accace Slovensko a Co-founder AceON), Ján Kasper (Co-founder & Managing Partner ZAKA VC, Co-founder AceON) a Andrej Petrus (Chief Investment Officer ZAKA VC). Společně se shodli, že prvenství si zaslouží ne jeden, ale rovnou dva týmy – Wopee.io a Mapheim.

Mapheim je inovativní platforma, která umožňuje firmám tvorbu interaktivních map jednoduše a s nízkými náklady. Spojuje fyzický a digitální svět a nabízí lepší zážitek návštěvníkům veletrhů, konferencí, festivalů či parků.

Wopee.io je autonomní testovací platforma využívající roboty pro zvýšení efektivity a snížení „odpadu“ při vývoji a testovaní.

Jarní pre-akcelerátor jsme v prvním ročníku otevřeli technologickým startupům z idea a pre-seed stage z České republiky a Slovenska. Následující roky je v plánu zaměřit se i na další evropské země, kde chce AceON podpořit tamější talenty a posunout je na globální startupovou scénu.

„V ZAKA VC jsme přesvědčeni, že jedním z hlavních předpokladů pro úspěch startupu je kvalitní tým. Střední Evropa patří k aktuálně nejrychleji rostoucím startupovým regionům a my chceme přispět k tomu, aby talenty v tomto regionu získaly dostatečnou podporu pro launch a růst vlastních podnikatelských nápadů. Máme radost z pokroku, který udělaly startupy v jarním pre-akcelerátoru, a už jsme zvědavi, co přinese podzimní batch a další ročníky AceON,“ uvedl Ján Kasper, Co-founder & Managing Partner ZAKA VC, Co-founder AceON.

„V prvním ročníku AceON akcelerátoru se nám potvrdilo, jak důležité je mít vhodný byznys model a škálovatelný produkt. Nestačí pouze originální nebo inovativní nápad, je potřeba také osobní nasazení foundera, který má za sebou silný tým. Věříme, že náš silný mentoringový program pomohl všem účastníkům posunout se vpřed a zhodnotit svůj nápad. Těšíme se na jejich další vývoj a budeme je podporovat i nadále,“ doplnil Peter Pašek, Managing Director & Partner Accace Slovensko a Co-founder AceON.

V jarním kole se setkalo 17 startupů, 16 mentorů a spíkrů, kteří odpřednášeli 14 workshopů a poskytli desítky hodin 1:1 mentoringu. V jarním kole jsme se dotkli témat jako finance, marketing, komunitní managment či no-code. Mezi mentory byli experti Peter Pašek (Accace), Andrej Petrus (ZAKA VC) či Pavlína Louženská (#HolkyzMarketingu).

Program pokračuje podzimním investičním kolem, přihlašování startuje už v průběhu léta.

AceON se zaměřuje na akceleraci technologických a softwarových nápadů, které mají potenciál škálovat. Startupy se mohou zapojit do 2 typů programů – jarního Pre-akcelerátoru, který právě skončil a bude se konat zase za rok, a podzimního Akcelerátoru.

Podzimní dvouměsíční program bude založen především na mentoringu jeden na jednoho, networkingu a podpoře na základě individuálních potřeb – například pomoc při dokončení MVP (minimum-viable-product). Do podzimního kola bude přijato maximálně 5 startupů na základě několika kritérií založených na potenciálu úspešnosti na globálním trhu, škálovatelnosti či zkušenostech a dovednostech členů týmu. Oproti jarnímu kolu přináší podzimní akcelerátor také investici pro vybrané startupy. Přihlašovaní a podrobnosti o programu budou zveřejněn na webu už během léta.

Mailchimp - subscribe form sidebar
crosschevron-leftarrow-leftarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram