ZÍSKEJTE ZDARMA PŘÍSTUP K
Sledujeme nepřetržitě legislativní úpravy a pravidelně informujeme o změnách, které mohou mít dopad na vaše podnikání. Chcete i vy dostávat zajímavé odborné články a studie, užitečné tipy, informace o novinkách a legislativních změnách přímo do vaší emailové schránky?
Na co se můžete těšit? Nahlédněte do našeho Newsroomu .
Zašleme vám pouze informace, které budeme pokládat za užitečné pro vás a vaši společnost. S vašimi osobními údaji nakládáme v souladu se zásadami Ochrany osobních údajů a Prohlášení ke GDPR.
Nemůžete se přihlásit? Zkuste tuto stránku.
V dnešním rychlém digitálním světě se právní prostředí neustále mění a přizpůsobuje technologickému pokroku. Jedna z významných inovací posledních let v Česku spočívá v digitalizaci notářských činností, která přinesla revoluci do tradičního procesu ověřování a podepisování dokumentů. Podívejme se na klíčové aspekty tohoto moderního přístupu a jak digitalizace ulehčuje život klientům i notářům.
Řada notářů již pohodlí online prostředí nabízí pro sepsání notářského zápisu v elektronické podobě. To znamená bez fyzické přítomnosti osoby u notáře, se zachováním ověření totožnosti na dálku prostřednictvím videokonference.
Celý postup jsme si prakticky vyzkoušeli jak při zakládání společností, tak při provádění změn v obchodním rejstříku. Je to opravdu velmi jednoduché, jak popisujeme podrobněji níže. Celá schůzka zabere pouze 5-10 minut.
Digitalizace notářských činností se uplatní i u dalších obchodně právních postupů, jakými jsou např. zasedání valných hromad společníků nebo akcionářů. Využitím virtuálního prostředí mohou společnosti tyto schůze provádět efektivně a bezpečně, bez ohledu na státní hranice. Nicméně je třeba, aby bylo ve společenské smlouvě nebo stanovách společnosti zakotveno, že se valná hromada může konat za použití technických prostředků.
Závěrem lze říci, že digitalizace notářských činností znamená pro Českou republiku významný a důležitý krok směrem k modernizaci právních postupů. Podařilo se nám výrazně zrychlit proces přechodu od tradičních notářských postupů k moderním elektronickým řešením a do digitálního 21. století. Elektronizace notářství zásadně zlepšuje podnikatelské prostředí, zvyšuje dostupnost pro klienty, a zároveň zachovává důvěryhodnost a bezpečnost právních transakcí.
Obchodní právo | Korporátní právo | Pracovněprávní poradenství | Compliance programy | Whistleblowing | GDPR | Právo nemovitostí | Veřejné zakázky | Dědictví a nástupnictví | Právo duševního vlastnictví | Zaměstnávání cizinců a imigrační služby | Sporná agenda | Založení společnosti | Likvidace společnosti | Změny v obchodních společnostech | Virtuální sídlo a správa datové schránky | Korporátní dokumenty | Prodej ready-made společností | Registrace skutečných majitelů | Online poradenský portál
Naše služby si můžete pohodlně objednat také prostřednictvím e-shopu: