ZÍSKEJTE ZDARMA PŘÍSTUP K
Sledujeme nepřetržitě legislativní úpravy a pravidelně informujeme o změnách, které mohou mít dopad na vaše podnikání. Chcete i vy dostávat zajímavé odborné články a studie, užitečné tipy, informace o novinkách a legislativních změnách přímo do vaší emailové schránky?
Na co se můžete těšit? Nahlédněte do našeho Newsroomu .
Zašleme vám pouze informace, které budeme pokládat za užitečné pro vás a vaši společnost. S vašimi osobními údaji nakládáme v souladu se zásadami Ochrany osobních údajů a Prohlášení ke GDPR.
Nemůžete se přihlásit? Zkuste tuto stránku.
Týká se: Správa daní
V rámci snahy o rozsáhlejší digitalizaci schválila vláda projekt Registr zastupování zavádějící centrální evidenci plných mocí. K digitálním plným mocím uloženým v Registru budou mít Úřady neomezený přístup a současně budou moci ověřovat jejich platnost.
Udělit nebo odvolat plnou moc by tedy nově mělo být možné velmi snadno a na dálku. Plnou moc bude možné vložit do Registru na konkrétní vymezenou dobu nebo na dobu neomezenou. Mimo to by v Registru měla být k dispozici databáze předpřipravených vzorů plných mocí pro různé účely. I nadále však bude možné využívat plné moci v tištěné podobě. Stejně tak využití předpřipravených formulářů nebude závazné. Podepsání plné moci bude možné provést online pomocí identity občana.
Spuštění Registru se očekává v roce 2024. První se do Registru plánuje zapojit Ministerstvo dopravy, které projevilo o tuto iniciativu velký zájem s vidinou usnadnění převodů vlastnictví k vozidlům. Následně lze očekávat, že projekt napomůže k urychlení a zpřehlednění této agendy nejen státní správě a podnikatelskému sektoru, ale také občanům.