ZÍSKEJTE ZDARMA PŘÍSTUP K
Sledujeme nepřetržitě legislativní úpravy a pravidelně informujeme o změnách, které mohou mít dopad na vaše podnikání. Chcete i vy dostávat zajímavé odborné články a studie, užitečné tipy, informace o novinkách a legislativních změnách přímo do vaší emailové schránky?
Na co se můžete těšit? Nahlédněte do našeho Newsroomu .
Zašleme vám pouze informace, které budeme pokládat za užitečné pro vás a vaši společnost. S vašimi osobními údaji nakládáme v souladu se zásadami Ochrany osobních údajů a Prohlášení ke GDPR.
Nemůžete se přihlásit? Zkuste tuto stránku.
Týká se: DPH
Generální finanční ředitelství (GFŘ) vydalo koncem minulého roku novou informaci k uplatňování DPH u tankovacích karet, která si klade za cíl sjednotit aplikaci DPH a vyjasnit klíčová pravidla spojená s palivovými kartami. Informace je vydána v návaznosti na Pokyny Výboru pro DPH a rozhodnutí Soudního dvora EU C-235/18 známé pod názvem VEGA.
Informace upravuje podmínky, při jejichž splnění dochází k dodání zboží mezi jednotlivými zúčastněnými subjekty, tedy nejprve mezi dodavatelem pohonných hmot (PHM) a vydavatelem karet (např. CCS), a dále mezi vydavatelem karet a držitelem karet.
O dodání zboží se jedná, pokud platí následující:
Při splnění podmínek je vystavovatel karty považován za dodavatele PHM a držitel karty je tak oprávněn uplatnit si nárok na odpočet z dokladu vystaveného vydavatelem. Naopak pokud podmínky splněny nejsou, jde spíše o poskytnutí finančních prostředků k zajištění nákupu PHM a je třeba DPH režim blíže zkoumat, neboť by se zde neuplatňovala DPH.
Podnikatelé využívající palivových karet by proto měli pečlivě zkontrolovat své smluvní nastavení s vydavateli tankovacích karet, zda odpovídá výše popsaným podmínkám.
Pokud v praxi využíváte palivové karty a potřebujete asistenci s revizí smluv, neváhejte se obrátit na náš tým odborníků.