• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

Email: czechrepublic@accace.com

Tel.: +420 222 753 480

Napište nám
Chci dostávat novinky
  • Naše pobočky
  • Všechny weby
    • Globální web (anglicky)
    • Globální web (německy)
    • Česká republika
    • Jihoafrická republika
    • Německo
    • Maďarsko
    • Polsko
    • Rumunsko
    • Ruská federace
    • Slovensko
    • Ukrajina
    • USA

Accace Česká republika

  • O nás
    • Kdo jsme
    • Případové studie
    • Accace Circle
    • Poznejte náš tým
    • Společenská odpovědnost
  • Služby
    • PORADENSTVÍ
    • Daňové poradenství
    • Právní poradenství
    • Transakční a finanční poradenství
    • Korporátní služby
    • Grantové poradenství
    • Online poradenský portál
    • OUTSOURCING
    • Účetnictví a reporting
    • Online účetní portál
    • Zpracování mezd a personalistika
    • Online mzdový a HR portál
    • Online docházkový portál
    • VZDĚLÁVÁNÍ
    • Open book management
    • Vzdělávací programy
    • Online školení
    • Odborná daňová, právní a finanční školení
  • COVID-19
  • Kariéra
    • Volné pozice
    • O nás
    • Naše hodnoty
    • Příběhy
    • Staráme se
    • V číslech
    • Pomáháme
  • Novinky
  • Akce
  • Naše pobočky

Přehledně o elektronické evidenci tržeb | News Flash

9 Lis 2016

EET

Zavedení elektronické evidence tržeb

V souvislosti s nabytím platnosti zákona č. 112/2016 Sb., o evidenci tržeb a jeho účinnosti od 1. prosince 2016 by se měli poplatníci aktivně připravovat na blížící se evidenční povinnost.
Jste-li těmi, kterých se evidenční povinnost týká, věnujte prosím pozornost následujícím informacím.

Jaké tržby se budou evidovat?

Evidenci tržeb budou podléhat platby, které splňují formální náležitosti a které současně zakládají rozhodný příjem. Formálními náležitostmi se rozumí uskutečnění platby v hotovosti, bezhotovostním převodem, šekem, směnkou či obdobnou formou. Za rozhodný příjem se obecně u poplatníka daně z příjmů právnických osob či daně z příjmů fyzických osob považuje příjem z činnosti, která je podnikáním.
Povinnost evidovat tržby nevzniká u všech ekonomických činností najednou, nýbrž postupně, v několika fázích:

  • 1. 12. 2016 – stravovací a ubytovací služby
  • 1. 3. 2017 – velkoobchod, maloobchod
  • 1. 3. 2018 – ostatní činnosti v zákoně neuvedené
  • 1. 6. 2018 – vybraná řemesla, výrobní činnost

Tržby však můžete evidovat dříve, než Vám vznikne povinnost ze zákona. V rámci zjednodušení administrativy nemusíte evidovat tržby postupně dle uvedeného harmonogramu, ale evidenci můžete zahájit současně pro více činností, a to již od prvního termínu, kdy Vám vznikne povinnost evidovat.

Kroky před zahájením evidence

Poplatník je povinen získat před přijetím první evidované tržby autentizační údaje pro přihlášení na portál EET u správce daně.
Po přihlášení do aplikace EET si poplatník zaeviduje své provozovny a vygeneruje jeden nebo více certifikátů k identifikaci podnikatele při zasílání údajů k evidovaným tržbám prostřednictvím datových zpráv.

Údaje může poplatník získat dvojím způsobem:

  • Elektronicky, prostřednictvím daňového portálu
  • Osobně, na jakémkoliv pracovišti správce daně

Postup při evidování tržeb

Evidenční povinnost se skládá ze dvou kroků:

  • poplatník má povinnost zaslat správci daně datovou zprávu s údaji o evidované tržbě
  • poplatník má povinnost vystavit účtenku zákazníkovi, tj. osobě, od které tržbu přijal. Na účtence je pak povinen uvést mj. fiskální identifikační kód generovaný technickým zařízením správce daně, který potvrzuje zaevidování tržby a je unikátní pro každou potvrzovanou datovou zprávu.

Zapomenout byste neměli ani na povinnost umístit informační oznámení o evidenci tržeb na místo běžného uskutečňování evidovaných tržeb (včetně webových stránek).
Oznámení by mělo uvádět, že v souladu se zákonem o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku a zaevidovat přijatou tržbu u správce daně on-line či v případě technického výpadku do 48 hodin.

Sleva na dani

V souvislosti se zavedením evidence tržeb bude poplatník – fyzická osoba oprávněn uplatnit jednorázovou slevu na dani, která činí:

  • 5 000 Kč;
  • nejvýše částku kladného rozdílu mezi 15 % dílčího základu daně ze samostatné činnosti a základní slevy na poplatníka.

Slevu na dani bude poplatník oprávněn uplatnit pouze ve zdaňovacím období, ve kterém poprvé zaevidoval tržbu, kterou má podle zákona o evidenci tržeb povinnost evidovat.
U poplatníků provozujících stravovací a ubytovací služby se tak bude jednat již o zdaňovací období 2016.
Doporučujeme, abyste evidenci tržeb věnovali patřičnou pozornost. Nedodržení povinností spojených s evidencí tržeb bude pokutováno. Nesplnění povinnosti umístit informační oznámení je sankcionováno do výše 50 000 Kč, porušení povinnosti zaslat datovou zprávu s údaji o evidované tržbě či vystavit zákazníkovi účtenku až do výše 500 000 Kč.

 

Potřebujete poradit s EET? Rádi Vám pomůžeme!

Kontakt:

Barbora Stejskalová

Tax Director

Barbora.Stejskalova@accace.com

+420 222753480


Mohlo by Vás zajímat:
  • Převodní ceny – vše, co byste o nich měli vědět I eBook
  • Předběžné cenové dohody (APA) ve střední a východní Evropě | Infografika
  • Vrácení DPH z jiného členského státu EU | News Flash

 

Primary Sidebar

<< Zpět na novinky
Potřebujeme pouze váš email

Footer

O Accace Česká republika

Společnost Accace byla založena v roce 2006 v Bratislavě a hned o rok později vznikla kancelář v Praze, následována pobočkami v Brně a Ostravě. Od té doby jsme si na českém trhu vybudovali pozici významného poskytovatele poradenských a BPO služeb. Zaměstnáváme téměř 270 profesionálů a staráme se o více než 500 klientů různých velikostí, od lokálních podniků až po velké mezinárodní korporace. V rámci skupiny Accace máme již přes 600 odborníků, kteří poskytují komplexní služby více než 2 000 zákazníků.

O Accace Circle

Celosvětově působí Accace pod značkou Accace Circle, což je obchodní uskupení profesionálních poradců a poskytovatelů BPO služeb. Spojuje nás zápal pro věc a důraz na špičkovou kvalitu poskytovaných služeb. Globální zastoupení máme téměř ve 40 zemích a sdružujeme přes 2 000 profesionálů. Naše klientela čítá více než 10 000 zákazníků z různých oborů, převážně středně velkých firem a mezinárodních společností z žebříčku Fortune 500. Měsíčně zpracováváme zhruba 170 000 výplatních pásek.

Naše pobočky | Accace Circle

Naše služby

Daňové poradenství
Právní poradenství
Účetnictví a reporting
Zpracování mezd a personalistika
Transakční a finanční poradenství
Korporátní služby
Grantové poradenství

Naše online portály

Účetní portál
Mzdový a HR portál
Poradenský portál
Docházkový portál

Accace For People

Firemní kultura a vzdělávání

Kontakty

Naše pobočky
Napište nám
Přihlaste se k odběru newsletteru
Novinky
Kariéra


Sledujte nás

LinkedIn Facebook Instagram


Accace Circle

© Accace všechna práva vyhrazena  |  Odmítnutí odpovědnosti | Odmítnutí odpovědnosti – Newsroom  |  Politika cookies  |  Ochrana osobních údajů  |  Prohlášení ke GDPR

ZÍSKEJTE ZDARMA PŘÍSTUP K
DŮLEŽITÝM NOVINKÁM
ODBORNÝM INFORMACÍM

Sledujeme nepřetržitě legislativní úpravy a pravidelně informujeme o změnách, které mohou mít dopad na vaše podnikání. Chcete i vy dostávat zajímavé odborné články a studie, užitečné tipy, informace o novinkách a legislativních změnách přímo do vaší emailové schránky?

Na co se můžete těšit? Nahlédněte do našeho Newsroomu.

Potřebujeme pouze váš email

Zašleme vám pouze informace, které budeme pokládat za užitečné pro vás a vaši společnost. S vašimi osobními údaji nakládáme v souladu se zásadami Ochrany osobních údajů a Prohlášení ke GDPR.

Tato stránka používá cookies. Více o cookies.