Klientem je středně velká firma, která působí na českém trhu v oblasti potravinářské výroby. V roce 2018 jsme převzali účetnictví , které nebylo vedeno správně, bylo zde velké množství otevřených a nedohledaných položek a rozdílů. Nastavení účtování dokladů v softwaru nebylo komplexní a provázané. Moduly skladů nebyly využívané, účtováno metodou B (pouze stavy ke konci období).
Jako řešení byl zvolen částečný outsourcing účetnictví v softwaru klienta – část operativní agendy bylo potřeba řešit přímo v sídle společnosti interně. Klient má vlastní juniorní účetní, která zpracovává prvotní doklady. V softwaru je nastavena výroba i sklady. Accace zastřešil seniorní agendu a převzal zodpovědnost za správné vedení účetnictví a daně.
Klientovi jsme v účetnictví dohledali nespárované položky a jejich původ, zkontrolovali jsme účetnictví jak z pohledu rozvahy, tak i nákladů a výnosů, a nastavili jsme nové postupy pro účtování.
Provedli jsme nové nastavení účtování skladů se změnou metody na A, která umožňuje získat klientovi aktuální přehledy zásob kdykoliv dle potřeby.
Nastavili jsme spolupráci s účetní, pracovali jsme na zaučení junior účetní a vysvětlení správného zadávání prvotních dokladů v systému. Byla zavedena pravidelná kontrola výstupů před měsíční závěrkou.
Provedli jsme drobná vylepšení softwaru, nastavení předkontací a opravu všech nesprávně zaúčtovaných zápisů zpětně.
Účtování svěřené agendy nyní probíhá bez zdržení, zajistili jsme pravidelnou komunikaci a spokojenost je jak na straně klienta, tak na straně účetních.
„Velmi děkuji a oceňuji váš přístup!“
Majitel společnosti