• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

Email: czechrepublic@accace.com

Tel.: +420 222 753 480

Napište nám
Chci dostávat novinky
  • Naše pobočky
  • Všechny weby
    • Globální web (anglicky)
    • Globální web (německy)
    • Česká republika
    • Jihoafrická republika
    • Maďarsko
    • Polsko
    • Rumunsko
    • Ruská federace
    • Slovensko
    • Ukrajina
    • USA

Accace Česká republika

  • O nás
    • Kdo jsme
    • Případové studie
    • Accace Circle
    • Poznejte náš tým
    • Společenská odpovědnost
  • Služby
    • PORADENSTVÍ
    • Daňové poradenství
    • Právní poradenství
    • Transakční a finanční poradenství
    • Korporátní služby
    • Grantové poradenství
    • Online poradenský portál
    • OUTSOURCING
    • Účetnictví a reporting
    • Online účetní portál
    • Zpracování mezd a personalistika
    • Online mzdový a HR portál
    • Online docházkový portál
    • VZDĚLÁVÁNÍ
    • Open book management
    • Firemní vzdělávání
    • Online školení
    • Odborná daňová, právní a finanční školení
  • COVID-19
  • Kariéra
    • Volné pozice
    • O nás
    • Naše hodnoty
    • Příběhy
    • Staráme se
    • V číslech
    • Pomáháme
  • Novinky
  • Akce
  • Naše pobočky

DPH – Kontrolní hlášení | News Flash

17 Srp 2015

CZ-2015-08-17-DPH-Kontrolni-hlaseni-CZ


DPH – Kontrolní hlášení

S účinností od 1. ledna 2016 vzniká plátcům daně z přidané hodnoty zákonná povinnost podávat kromě daňového přiznání také tzv. kontrolní hlášení. V kontrolním hlášení budou plátci daně povinni uvádět informace o zdanitelných plněních v detailu dle jednotlivých daňových dokladů.

Kontrolní hlášení budou plátci daně podávat elektronicky a to ve formátu a struktuře dané správcem daně. Právnické osoby budou podávat kontrolní hlášení vždy měsíčně, a to bez ohledu na jejich zdaňovací období. Fyzické osoby budou podávat kontrolní hlášení dle jejich zdaňovacího období.

Elektronická kontrola vzájemných plnění mezi plátci daně umožní správci daně efektivnější kontrolu správnosti informací poskytovaných plátci v rámci jejich DPH přiznání. Správce daně tak například odhalí chyby ve vykázaných plněních, časový posun v odvedené dani či nepodání dodatečného daňového přiznání mnohem jednodušeji než doposud.

Generální finanční ředitelství zveřejnilo první oficiální návrh formuláře kontrolního hlášení ve formátu XML.

Níže uvádíme hlavní typy plnění, u kterých bude nutné uvádět v rámci kontrolního hlášení údaje dle jednotlivých daňových dokladů:

    • Dodání zboží a poskytnutí služeb s místem plnění v tuzemsku, pokud hodnota plnění včetně daně převýší 10 000 Kč
    • Pořízení zboží a služeb s místem plnění v tuzemsku, pokud hodnota plnění včetně daně převýší 10 000 Kč
    • Přijatá a poskytnutá plnění, u nichž je aplikován tuzemský režim přenesení daňové povinnosti
    • Intrakomunitární pořízení zboží a služeb
    • Pořízení služeb a zboží s instalací a montáží od osoby ze třetí země
    • Transakce s investičním zlatem ve zvláštním režimu

Plátci daně budou povinni u těchto transakcí uvádět daňové identifikační číslo pořizovatele či poskytovatele plnění, číslo dokladu, datum uskutečnění zdanitelného plnění či datum povinnosti přiznat daň u přijaté platby, základ daně a výši daně.

Následující transakce budou plátci povinni uvádět v rámci kontrolního hlášení v součtu a v členění dle jednotlivých sazeb daně (uvede se základ daně a výše daně celkem):

    • Dodání zboží a poskytnutí služeb s místem plnění v tuzemsku, pokud hodnota plnění včetně daně nepřevýší 10 000 Kč
    • Pořízení zboží a služeb s místem plnění v tuzemsku, pokud hodnota plnění včetně daně nepřevýší 10 000 Kč
    • Tuzemská plnění určená fyzickým osobám nepovinným k dani
    • Ostatní plnění, u nichž nevzniká povinnost vystavit daňový doklad

Vzhledem k rozsahu a detailu informací vyžadovaných v rámci kontrolního hlášení a dále s ohledem na poměrně vysoké sankce za nesplnění povinností z něj vyplývajících doporučujeme zahájit přípravu
na podávání kontrolního hlášení v předstihu, aby se podařilo minimalizovat případné nesrovnalosti  a nastavit interní systémy pro snadné a správné vykazování.

Kontakt:

Tereza Štanderová

Senior Tax Consultant

czechrepublic@accace.com

+420 222753480


Přečtete si více článků od autora:
  • DPH – rozšíření režimu přenesení daňové povinnosti u tuzemských dodávek od 1. července 2015
  • Upozornění GFŘ na povinnost oznámit skutečné sídlo ve vazbě na DPH

Primary Sidebar

<< Zpět na novinky
Potřebujeme pouze váš email

Footer

O Accace Česká republika

Společnost Accace byla založena v roce 2006 v Bratislavě a hned o rok později vznikla kancelář v Praze, následována pobočkami v Brně a Ostravě. Od té doby jsme si na českém trhu vybudovali pozici významného poskytovatele poradenských a BPO služeb. Zaměstnáváme téměř 270 profesionálů a staráme se o více než 500 klientů různých velikostí, od lokálních podniků až po velké mezinárodní korporace. V rámci skupiny Accace máme již přes 600 odborníků, kteří poskytují komplexní služby více než 2 000 zákazníků.

O Accace Circle

Celosvětově působí Accace pod značkou Accace Circle, což je obchodní uskupení profesionálních poradců a poskytovatelů BPO služeb. Spojuje nás zápal pro věc a důraz na špičkovou kvalitu poskytovaných služeb. Globální zastoupení máme téměř ve 40 zemích a sdružujeme přes 2 000 profesionálů. Naše klientela čítá více než 10 000 zákazníků z různých oborů, převážně středně velkých firem a mezinárodních společností z žebříčku Fortune 500. Měsíčně zpracováváme zhruba 170 000 výplatních pásek.

Naše pobočky | Accace Circle

Naše služby

Daňové poradenství
Právní poradenství
Účetnictví a reporting
Zpracování mezd a personalistika
Transakční a finanční poradenství
Korporátní služby
Grantové poradenství

Naše online portály

Účetní portál
Mzdový a HR portál
Poradenský portál
Docházkový portál

Accace For People

Firemní kultura a vzdělávání

Kontakty

Naše pobočky
Napište nám
Přihlaste se k odběru newsletteru
Novinky
Kariéra


Sledujte nás

LinkedIn Facebook Instagram


Accace Circle

© Accace všechna práva vyhrazena  |  Odmítnutí odpovědnosti | Odmítnutí odpovědnosti – Newsroom  |  Politika cookies  |  Ochrana osobních údajů  |  Prohlášení ke GDPR

ZÍSKEJTE ZDARMA PŘÍSTUP K
DŮLEŽITÝM NOVINKÁM
ODBORNÝM INFORMACÍM

Sledujeme nepřetržitě legislativní úpravy a pravidelně informujeme o změnách, které mohou mít dopad na vaše podnikání. Chcete i vy dostávat zajímavé odborné články a studie, užitečné tipy, informace o novinkách a legislativních změnách přímo do vaší emailové schránky?

Na co se můžete těšit? Nahlédněte do našeho Newsroomu.

Potřebujeme pouze váš email

Zašleme vám pouze informace, které budeme pokládat za užitečné pro vás a vaši společnost. S vašimi osobními údaji nakládáme v souladu se zásadami Ochrany osobních údajů a Prohlášení ke GDPR.

Tato stránka používá cookies. Více o cookies.